Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1177 ggr
Dirtysue
2013-09-01 14:17

HJÄLP! Kattsand överallt :/

Mina käraste ägodelar drar med sig stora mängder av kattsand ut från dasset efter de har gjort sina dagliga behov.

Någon som har något bra tips på hur man får kattsanden att stanna iaf i närheten av toan?

Vi har en kattlåda med lock, dock utan dörr för en av kissarna fattar inte hur han ska ta sig in då 😛

Vi har även lagt en dörrmatta precis utanför lådan så att en del av sanden kan stanna där. Men det hjälper ytterst lite.

Alla tips är uppskattade :)

Annons:
Eine
2013-09-01 14:28
#1

Jag vill också veta hur man gör😃Har kattlådor i alla rum och sand även i sängen… Dammsuger ofta också. Tror att alternativ kan vara pellets men även de lär söka sig fram överallt. Men skämt åsido,jag har vant mig med tiden,så de får nog fortsätta flänga runt..Men hoppas TS kan få nya tips.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnaS
2013-09-01 14:48
#2

ModKat toalådor, lite dyra men sååååååå bra! 👍

MonicaLagerquist
2013-09-01 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Man köper en Hol på IKEA sågar ut en lite hål på ca 20 X 20 cm på ena sidan. Ställer kattenas toa längst in och lägger en dörrmatta inne i Uol.Sen ställer man Hol på ett bra ställe.Tex i hallen så har man en bänk att sitta på eller i köket om man så vill.

Stolt ägare till fem La permer

jeenova
2013-09-01 15:19
#4

Jag använder två billiga vit badrumsmatta för mina två lådor och det leder till mycket mindre sand i lägenheten! Bra att klösa/leka på med.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70075638/

A_KickEm
2013-09-01 18:19
#5

Jag har ett budgetalternativ till modcat - IKEAs plastlåda SAMLA 57x39x42 med lock som står i badrummet. I locket ett utsågat hål 23x23. Använder sand från Arken Zoo (deras egna) för långhåriga katter - lite större korn som skräpar mindre.  Sanden håller sig i badrummet och en mindre del hamnar någon decimeter ut i hallen.

Zelda12
2013-09-05 12:20
#6

Modkat helt klart:) Köpte en i somras och den enda sanden som hamnar på golvet är i princip den jag spiller när jag gör rent lådan.. Använder cats best öko plus som man kan kasta direkt i toan *älskar allt som gör livet enklare* :-) Katterna älskar också sin modkat eftersom den är så djup så att man kan ha ett riktigt tjockt lager sand.

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Annons:
Upp till toppen
Annons: