Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1952 ggr
SE*Geishas
2013-08-06 16:43

17 veckors unge diar fortf!!?

Fick min första kull den 12 april och sparade en av ungarna. Hon är 17 veckor på fredag o diar fortfarande, av sociala skäl såklart. Men endå! Mamman sa ifrån massor om det i flera veckor men nu verkar hon ha gett upp o låter hennes dotter dia. Har läst att man inte ska förhindra detta. Att mamman säger ifrån själv om de är nödvändigt. O min tanke är att de kan väl inte skada att hon snuttar på sin mamma även om hon skulle göra de som vuxen? Eller vad säger ni? Det kan väl bara vara ett sätt för dom att mysa?

Annons:
kissan78
2013-08-06 17:11
#1

Har en 5månaders sphynx som diar på sin mormor och gammelmorfar, det är ju mest för mysfaktorn. Låter mina kissar hålla på om de vill, förr eller senare slutar dom med det. Är bara om de brukar börja snutta på sig själv som jag ser till att bryta vanan då de brukar ha svårare för att bryta sånt beteende själva.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

SE*Geishas
2013-08-06 18:53
#2

Jaha shit vad intressant! Tack för svar!

Holtan
2013-08-06 19:43
#3

Hade ett par huskatter, mor och dotter, där dottern snuttade i måååånga år. Säkert tills hon var kanske 11 år. Men de fick hållas och ingen av dem verkade må dåligt av de :P

EmyJ
2013-08-06 20:52
#4

Min yngsta har snuttat på min äldsta i över ett år, från det att hon kom vid 12 v fram tills inte allt för länge sen.. Nu är hon 1,5 år.

www.kickemcattery.se

Eine
2013-08-06 21:27
#5

Låt henne hållas,det gör ingen skada.Har haft en siames som lät sina sexmånaders hankattungar snutta.De var större än hon i det läget🤔. Likaså hade jag en hona som snuttade på sig själv! Extra mycket när hon hade kull🙂Men jag hindrar aldrig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
2013-08-06 21:56
#6

Min yngsta skogis fick namnet Snuttan - gissa varför. Min cornish Pysen snuttade hela sitt första år på sin mamma.

Annons:
SE*Geishas
2013-08-07 13:46
#7

Okej! verkar väldigt vanligt och fullt normalt :)

inu
2014-10-10 22:38
#8

Hej! Vill putta upp den här tråden.

Har en liten hona som är 4½ månad gammal. Hon har sen hon kom hit ett fåtal gånger snuttat på min arm/hals på morgonen när vi precis vaknat.

Idag fick vi hem hennes mamma som är nykastrerad (igår) och har ett sår på buken. Nu är det ju såklart så att kattungen snuttar i 180 på mamma kisse, både på bröstvårtorna och i hennes skinnveck, när de ligger och myser. Vad gör jag? Ska jag säga åt kattungen när hon gör det? Verkar som en omöjlig grej att hindra.

Ska jag sätta på en strumpa på kattmamman (hon har ingen tratt då hon själv inte slickar sig på såret och för att jag tycker tratt skadar mer än gör nytta) så att såret och tuttarna får vara ifred?

Tack på förhand!

http://sirinulot.wordpress.com/

MagicPaws
2014-10-20 11:32
#9

Mitt rekord är en hona som kom hem från parning och diade sin mormor som varit hennes amma från 8 veckors ålder. Honan var vid detta tillfället 2år gammal :P man blir visst aldrig för gammal för snuttemys :P

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Upp till toppen
Annons: