Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1348 ggr
Vixxen
7/14/13, 8:50 PM

Jaha...

Annons:
MonicaLagerquist
7/14/13, 9:24 PM
#1

:(

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
7/14/13, 10:36 PM
#2

ja herregud vad ska man säga???

[Wiveka]
7/14/13, 10:54 PM
#3

seriöst…..😮

Eine
7/14/13, 11:10 PM
#4

Haha! Mitt i prick! Supertypade absolut nakna och med stamtavla förstås 😃🤑

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

ChristinaSwe
7/15/13, 1:06 AM
#5

Hoppas folk är så vakna så de ej betalar 3 200 kr för ovaccinerade huskatter😕

Vixxen
7/15/13, 1:21 AM
#6

Ja man blir bara trött…

Annons:
Rexjen
7/15/13, 8:38 AM
#7

Suck! 😕

jeenova
7/15/13, 9:22 AM
#8

Man blir verkligen ledsen av att se sådana typer av annonser :(

Holtan
7/15/13, 11:06 AM
#9

Har mejlat henne lite och ska se vad jag får för svar.
Kanske fel av mig att uppmärksamma en sådan människa. Men frågade bara vad exakt det är jag skulle betala för iom att de inte är varken vaccinerade eller besiktigade och inte är id-märkta.

[Emma--]
7/15/13, 11:17 AM
#10

Måste vara ett himla dyrt avmaskningsmedel.

Holtan
7/15/13, 11:27 AM
#11

Ja extremt dyrt ;)

nakenkatt
7/15/13, 11:27 AM
#12

#9 Bra gjort,var inne på samma linje.

Holtan
7/15/13, 8:19 PM
#13

Det jag fick till svar på min fråga om vad jag egentligen betalar för var "men dom bär ju på nakengenen"… behöver jag säga mera? Haha

Annons:
MonicaLagerquist
7/15/13, 8:34 PM
#14

#13 De borde ju vara ännu mer värda.De bär ju lockgenen också.Maila och be henne höja priset.Man får ju både en lockgen och ev en nakengen.OBS IRONI!

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
7/15/13, 8:52 PM
#15

#14 ja jag menar det,det är ju inte illa.Tur man kan skämta om eländet i alla fall,för det är ju för sorgligt.

Holtan
7/15/13, 10:41 PM
#16

Kan tillägga att det är en man med latinamerikanskt/spanskt namn som svara på mailen och inte alls de namn som uppges i annonsen :P

Vixxen
7/16/13, 1:04 AM
#17

# 14 Ja, egentligen borde de ju kunna ta ännu mer betalt genom att kattungarna faktiskt blir dubbel-genetiskt storörade! 😃

Tänkte inte på det förut…  …man kanske ska maila dem om det!

Rexjen
7/16/13, 10:31 AM
#18

Vilket fynd! Köper man två syskon och parar dem kan man med lite "tur" både få "CRXar", "DSPar" och XSH. (OBS ironi!)

MonicaLagerquist
7/16/13, 10:48 AM
#19

#18 extra fina eftersom att de dessutom är linjeavlade.

Stolt ägare till fem La permer

nakenkatt
7/16/13, 11:32 AM
#20

#19 kanske skulle slå till på en hona,eller vad säger du om en Eddlica.!!!!!

Annons:
noir
7/16/13, 12:43 PM
#21

Blir så trött och ledsen… Så fort jag ger min åsikt om katter får jag alltid så dumma svar tillbaka och så försöker de personerna alltid trycka ner mig. Exemeplvis på vad jag kan säga, Huskatt är huskatt oavsett raser i huskatten, raskatt är (oftast) inte alls dyrt, du betalar för vad du får i veterinär, vaccination kostnad o.s.v, utekatt är inte bra för fem öre, ute med din katt är toppen. Där kan man få höra "katter har varit ute katter i alla tider". Men då märker man att det är inte dessa personer som vårdar sjuka katter och skyfflar upp de från vägen.
Skulle kunna skriva en roman om alla dumma saker jag får höra. Hur ska man orka?
De dummaste jag någonsin hört är nog i alla fall "Det är ju "bara" en katt!"

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Eine
7/16/13, 3:00 PM
#22

#21 Förstår dig fullt ut. Och det kommer hela tiden nya okunniga,de tar aldrig slut.

Numer blir jag inte bara trött och ledsen,jag blir väldigt irriterad och sur också..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
7/24/13, 12:18 PM
#23

Jo tack! Sur som ättika blir man. Man vet snart inte hur man ska hantera det. Värst är nog en som jobbar med djurskydd men inte alls ser till katters bästa på fritiden? hur nu det går ihop vet jag inte. Tror nog det mer är att få jobba med "söta" djur än att hjälpa. Hundar däremot är det synd om!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Superfly
7/24/13, 3:06 PM
#24

Om "vanliga huskatter" också såldes för mer än "en spänn tassen" skulle den ofta nervärderande synen på dem förändras och folk skulle vara mer rädda om dem. Jag skulle välkomna ett pris på 3200:- för en "vanlig huskatt" och då veta att jag får en katt som inte ses ner på och som genomgått den veterinärsrunda som "raskatter"s barn får innan de får nytt hem….

jeenova
7/25/13, 9:17 AM
#25

Tror inte att det var själva priset för katterna som chockade. Utan de verkar bara ha fått avmaskningsmedel, utan vaccination och vetkoll. Då är det dyra pengar för en kattunge som inte gått igenom det som bör ingå i det höga priset.

noir
7/25/13, 12:46 PM
#26

Det handlar ju inte om raskatt vs huskatt. Utan att man betalar det som är vettigt för en katt och vettigt för en katt är ju det som bör göras på ALLA katter. Dvs veterinärbesiktning, avmaskning. Föräldrardjuren ska vara scanade och friska m.m
Vet ingen (finns väll säkert men jag vet ingen) som behandlat huskatter vettigt när det blivit ungar. Oftast har de noll koll på förädrardjuren, det är söta eller en "olycka" och ungarna behöver inte maskas och vacineras m.m för de kan de som köper göra själva för det är dyrt. Ingen vill köpa en dyr katt o.s.v vet inte hur många dumma ursäkter jag hört.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Superfly
7/25/13, 4:35 PM
#27

 #25 & #26 Jo, jag uppfattade det.
Mina föräldrar t ex hade huskatter när jag växte upp. Huskatter som, innan de steriliserades, fick några kullar barn och som såldes - avmaskade, undersökta och vaccinerade (det var långt innan chip och annat kom in i bilden). Detta var ett litet samhälle med närhet till många lantbruk och det var en tydlig skillnad på köparna. Vi hade köpare som prutade på priset och menade att "det är ju en råttfångare till ladan jag vill ha, inte en utställningskatt" (dessa köpte oftast av någon annan med samma syn på katten) och så hade vi köpare som gladeligen betalade för en frisk, vaccinerad katt som hamnade i ett tryggt innehem med en familj som värnade om den livet ut.
Jag förstår att det inte handlar om raskatt vs huskatt, men till syvende och sist blir det ofta så ändå.

Nåväl, jag förstår upprördheten över annonsen och ska inte lägga mig i mer :)

Annons:
nakenkatt
7/25/13, 6:24 PM
#28

Jo en sån här annons bidrager ju verkligen till att folk blir upprörda med all rätt.Den framkallar ju mycket negativa känslor.Jag hörde i alla fall något på vårat nyhetsprogram tvärsnytt som jag tyckte var väldigt bra.In gen katt får annonseras ut på blocket för en mindre summa än 500 kronor.det är en bra början i alla fall.Jag vart riktigt glad.men givetvis behöver det göras mycket mera.

noir
7/25/13, 11:46 PM
#29

Nackdelen är att de som bara avlar kattkullar hit och dit tjänar mer pengar. Hade varit en bättre början om man var tvungen att ha korrekta papper på katten. Dvs vaccination, veterinär besiktning m.m Hoppas våra djur får högre status i framtiden

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Anna77
7/28/13, 5:22 PM
#30

Härligt att så många reagerar. Annonsen ligger inte kvar. När vi säljer våra fd hemlösa så har vi kastrerat, avmaskat, idmärkt, vaccinerat samt veterinärbesiktigat dem. Vi tar 900 kr för en katt. Många reagerar på att det är dyrt. Jag arbetar ideellt för att hjälpa hemlösa till nya trygga hem och vi går back på varje katt. Ändå har folk mage att pruta! Suck. / ordförande djurskyddet Mönsterås

Vixxen
7/28/13, 8:30 PM
#31

Jodå, den finns kvar… …de har sänkt priset lite.

http://www.blocket.se/stockholm/Sphynx_rex_48241359.htm?ca=4&w=3

jeenova
7/28/13, 10:38 PM
#32

Dock så ser de ut som orientaler nu..

Upp till toppen
Annons: