Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 671 ggr
Holtan
7/10/13, 9:19 PM

Tipps!

Jag har en liten fråga till er med vit katt, eller er som har tipps till oss med vit katt ;P
Problemet jag har är att min kisse har rätt så smutsiga "bollar" alltså testiklar. Hur får jag dem lättast rena? Smutsen försvinner inte när jag badar honom och inför kommande utställning i augusti vill jag ju gärna visa honom helt ren :P Det ser ut som om att smutsen sitter i hårsäckarna på honom.
Att han sedan inte uppskattar att jag försöker tvätta dom är ju en annan femma :P

Men kom gärna med tipps! :D

Annons:
Eine
7/11/13, 3:32 PM
#1

Lycka till.Det är näst intill omöjligt. Jag har använt barntandborste och schampo,olja, ,ja bara säg det så har jag använt det. Så killarna har fått gå med orubbade bollar i avvikande färg till den övriga pälsen de gånger vi varit på utställning.. Om du har en kille som inte bryr sig om allt pill,så är du att gratulera,men annars som sagt,lycka till..Tips har jag inga 😕

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
7/11/13, 5:59 PM
#2

Jag använde majonäs på Toms svans och bollar.Smörjde på fyra fem gånger per dag inför utställningarna.Sen slickade han sig själv ren.Det sista tog jag med en babyvåtservett.

Stolt ägare till fem La permer

Eine
7/12/13, 12:35 PM
#3

mina blundade och vägrade slicka bort sådant… 🤔 kan ju bero på individ och framför allt hur mycket den är drabbad?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Holtan
7/12/13, 8:33 PM
#4

Ojoj låter som något svårt att bli av med! :P haha

Jag har provat med typ matolja/rapsolja. De fungerade lite. De är väll inget farligt för honom att få i sig?
Man kanske ska prova majonäsen då ;)

Jag har hört om diskmedel som vissa tvättar med. Typ YES. Är inte de farligt för katten?

Tack! Ska göra mitt bästa och berättar om jag hittar ett mirakel ;)

Eine
7/12/13, 9:30 PM
#5

Yes har jag använt på fetsvans,kan säkert fungera på kulor också. skölj ordentligt bara.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

kissan78
7/17/13, 2:30 PM
#6

Galltvål!! Naturligt, inte uttorkande men löser i princip all smuts! Låt det sitta ett tag och sen skölj av. Kan behövas några behandlingar men har fått bort de mest envisa smutsfläckar med just galltvål.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Annons:
Holtan
7/18/13, 12:12 AM
#7

Åh galltvål! De har jag ju hemma. De tar ju bort nästan allt!
Tack!

Upp till toppen
Annons: