Annons:
Etikettfodervärd-finnes-sökes
Läst 2770 ggr
Gulli73
5/15/13, 10:13 AM

Tillfällig fodervärd sökes

Hej

Jag söker någon som kan tänka sig att ha min cornish hona på 16mån  i 3-6 månader då jag precis fått en bebis och vi kommer att vara kvar på sjukhus denna tid.

Kontakta mig helst direkt på min mail som är gulli7328@gmail.com för vidare info

Annons:
Gulli73
5/26/13, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en bild på min älskling.

Gulli73
5/26/13, 6:34 PM
#2

Ska klargöra lite vad det är som jag söker.

Vill hitta nån inom 20mils omkrets  till Östersund som kan tänka sig att ta sig an min katt mot att jag står för alla hennes omkostnader.

Om jag inte kan ta hem henne efter 6månader så kan jag tänka mig att  personen kan få fortsätta ha henne som foderkatt.

A_KickEm
5/27/13, 12:26 PM
#3

Att vara fodervärd betyder i kattsammanhang att man tar emot en katt från en uppfödare och det skrivs ett avtal om hur många kullar/parningar som uppfödaren får använd katten till. Därefter övergår katten  i fodervärdens ägo. Av avtalet ska framgå när katten SENAST övergår i fodervärdens ägo. En katt som lämnats till fodervärd återvänder inte till uppfödaren om inte något speciellt inträffat och uppfödaren/fodervärden kommer överens om det.

Det du pratar om är ett slags inackordering - självklart ska avtal skrivas om hur länge katten ska stanna i det tillfälliga hemmet, vilken ersättning som ska utgå till den som tar hand om katten åt dig och vad som händer om du inte hämtar katten då avtalet löper ut…..och där är det rimliga att den som haft den inackorderad övertar ägandet om du inte hämtar den inom t ex två veckor från det datum som sagts i avtalet - vilket också bör skrivas in. Som ägare ska du ha katten försäkrad och stå för eventuella veterinärkostnader under inackorderingstiden.

Vill du förlänga inackorderingen så skrivs ett nytt avtal - men någonstans går ju gränsen för när det blir orimligt att begära att någon annan ska ta ansvar för en katt den inte äger.  Dom fäster sig vid katten och katten vid dom.

Gulli73
5/29/13, 10:21 AM
#4

Jag måste faktiskt säga att jag tog väldigt illa vid mig av det du skrivit då jag är fullt medveten om skillnaderna men som relativt nyförlöst och tillika med problem som jag inte vill gå in på då det är privat så var jag lite förvirrad när jag först skrev och kom på försent att det var inte riktigt korrekt titel men orkade helt enkelt inte med att be sajtvärden att ändra så därför står det som det står. Försökte sen förklara i nästa inlägg men tydligen inte tillräckligt för vissa personer.

Ser detta som ett personligt påhopp och att du definitivt är en besserwiser som  bara måste skriva ut det allmän istället för att maila mig privat angående vad som är korrekt.

dragonstar
7/3/14, 3:50 PM
#5

Nu bor jag tyvvär i Örebro och pendlar till södertäljer regelbundet.  Men jag har hemmet öppet som tillfälligt boende för Cornishar. Har 2  kastratflickor sen innan, den ena är rakt på och den andra mer tillbakadragen. Jag är hemma på heltid så dom blir endast ensamma när jag är tillstan och sambon inte är hemma.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Eine
7/4/14, 9:28 AM
#6

TS Lycka till med ditt  barn och hoppas du hittar någon som kan ta hand om din katt ett tag.Det måste vara väldigt jobbigt att vara i din situation just nu.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
Vixxen
7/4/14, 7:42 PM
#7

# 5 # 6 Tror att barnet är fött för länge sen då tråden är mer än ett år gammal…👋

Eine
7/5/14, 11:52 AM
#8

#6 Oj det kollade jag aldrig. Du har ögonen med dig du 😂 Undrar hur det gick för den unga mamman?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: