Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 563 ggr
MonicaLagerquist
5/1/13, 7:59 AM

God Morgon sköna maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon denna vackra majdag.

Natten har varit hyfsat lugn med tanka på två kattungar som kan vilja ha mat och en nyopererad mammakatt som fick komma hem från djursjukhuset igårkväll.

Dagen kommer väl att ägnas åt att mata kattungar och mammakatt.

Abbe och Valle fick följa med först till Enköping och sen till Uppsala när vi skulle hämta hem Q.

Svårt att lämna dem ensamma hemma när de behöver matas stup i kvarten.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Mona22
5/1/13, 8:22 AM
#1

Jobbdag och jag mår inte bra. får se hur länge man orkar idag. 

Måste ringa försäkringsbolaget för bilarna. Har sålt en och de vill ha betalt bara för att jag sålt den och det tycker jag är galet 🤔.

Varmt ute och kissarna börjar söka sig till solen. 

Ha en bra dag.

lockar
5/1/13, 9:49 AM
#2

Ledig idag. Ska gå en sväng senare med hundarna. Måste även handla lite. Ha en bra första maj.

nakenkatt
5/1/13, 10:13 AM
#3

Sol här också.Två kattpojkar flyttar på Fredag så det är lite papper mm som bör fixas.det är William och Noblesse som ska flytta till sina nya hem.En till örebro och en till Linköping.Och på Lördag bär det av till västerås och kattutställningen.det ska bli roligt.ha en skön och solig första maj.

Eine
5/1/13, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

God morgon här också. Uppe tidigt trots firande med cava i går kväll.Men glädje kan få mig pigg mot alla odds.

Nu städar jag undan lite, och väntar på en familj som ska komma och hälsa på mina kissar. 🙂

Bjuder på en bild på Djäknens Peaches and cream,rödspotted/vit hona som vill vidga sina vyer lite. Varje gång jag lyfter och pussar på de små,eller byter underlägg, så ska de följa med mig. Lite opraktiskt när de är så  pyttiga ännu.Men samtidigt roligt att de är så positiva och fästa vid mig. Det är med andra ord dags att göra kattungehage.Jag fick alltså 3 tjejer och 1 kille i denna kullen.Så nu vet ni vart tjejerna föds, ni som får enbart killar i kullarna😉

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
5/1/13, 11:46 AM
#5

Jo kan tro det.Han vill väl ha kvar sina döttrar hos dig i uppsala,ferdinand!!!!

Eine
5/1/13, 12:42 PM
#6

#5 Jamen visst är det märkligt. Tur att inte bara hannen bestämmer kön på ungarna,vi får allt lägga lite ansvar på honans kromosomer också🤔 I foderkullen har jag två av var. Maskad hona, svartsilverspotted hona med mycket vitt,en svartsilverspotted hanne och en svart van hane ,ev spottad han också.Jag tror jag behåller den mörke hannen utan vitt själv. Ska se på öronställningen bara.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
nakenkatt
5/1/13, 1:59 PM
#7

#6 ja jag har pratat med metallica nu om vad jag vill ha!!!

Eine
5/1/13, 4:51 PM
#8

 Bra det,så får vi se.🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: