Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1197 ggr
[Classsic]
4/26/13, 3:12 PM

Hur mycket väger era katter?

Var hos veterinären härom dagen med min 3 åriga hankastrat och jag har ju trott att han varit lite för rund för sitt eget bästa med sina 5kg, men enligt veterinären så handlade det bara om några grams övervikt. 

Har suttit och läst en del och inte hittat en enda cornish som verkar väga så pass mycket. Självklart så är det från individ till individ men de flesta jag läst ligger på runt 2-3 kg.

Hur mycket väger era katter? :)

Annons:
AlexH
4/26/13, 3:29 PM
#1

min fertila hane väger 3,4 han är slimmad :)

honorna:

2,8

2,95

och en som väger 4,3 kg just nu - högdräktig :)

men mina honor håller jag mellan 2,7 och 3,1

och hanar 3,4 - 3.9 beroende på hur stora de är..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

[Wiveka]
4/26/13, 5:33 PM
#2

Min fertila hankatt väger 4,8 kg och väger kanske 100 g för mycket. Ingen domare har sagt något och de brukar säga nåt. De säger bara att han är "macho". Så visst kan din kisse väga så mycket och ändå vara normalviktig!!

Leffe
4/27/13, 1:01 AM
#3

Min första hane vägde 4,5 och fick toppbedömning på utställningar

Eine
4/27/13, 6:37 PM
#4

Mina kastrater väger 3-3,5. Annars blir det blötmat!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A_KickEm
4/28/13, 12:32 PM
#5

Min hane väger fertil 4,6 kg. Nu är han nyligen kastrerad men än så länge håller han matchvikten.

Spotless
4/30/13, 2:57 PM
#6

Mina hanar, fertila som kastrater väger mellan 3,2 och 3,9 kilo. De är i perfekt kondition och bara muskler. Ingen av dm har dock fri tillgång på mat utan de får sin mat födelad på tre måltider per dag.

Annons:
MrsCecilia
4/30/13, 4:21 PM
#7

Vi delar oxå upp maten 3 ggr/dag. Ändå har jag en tjockis 🤐😞

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Spotless
5/1/13, 12:40 PM
#8

#7 😃 Då är det nog så att Thomas och jag är mer återhållsamma med hur mycket mina katter får per måldtid. 😉Ni är mer givmilda helt enkelt. 🙂

Eine
5/1/13, 12:47 PM
#9

Jag ger fri tillgång till alla mina katter,ingen är tjock .Har iofs bara 2 kastrater och inte så mycket att jämföra med. Men likafullt håller de fina vikter och god kondition. Jag ger mycket burkmat och rå mat,det kan ju kanske påverka? Torrfodret är oftast kattungevarianten och som sagt alla får av allt 🤔Jag har nog bara tur.👍

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: