Annons:
Etikettför-ev-allergiker
Läst 3558 ggr
Holtan
2013-03-23 14:53

Bota allergi

Hej hej!
Jag har hittat en sida på nätet där man påstår sig kunna bota/lindra allergier av olika former. Nu undrar jag om någon här har provat denna metod?
Den har varit med på tv och i tidningar och finns i över 90 länder i världen. De sägs att den fungerar! :O
Bicom bioresonansterapi Kallas den. Någon som provat och i så fall vill dela med sig av sina resultat? :) Eller kanske känner någon som har provat ;P

Jag funderar själv på att testa, men det känns ju lite hokuspokus :P Men samtidigt hoppas jag med hela mitt hjärta att det skulle funka!

Annons:
jeenova
2013-03-23 15:14
#1

Skulle jättegärna vilja prova detta själv. Läst om olika sätt att "bota" pälsdjurallegi sedan 2007. Men ett krav var att man inte får ha djur hemma på cirka 3-5 år för att det ska funka helt under behandlingen..

Holtan
2013-03-23 15:21
#2

Jag har också försökt att hitta olika behandlingar bla att få sprutor men de fick jag inte iom att jag bor med djur och vill jobba med djur. För att få sprutor krävs det att man har indirekt kontakt med de man är allergisk mot.
Men detta låter ju helt fantastiskt! Funkar de betyder det att jag även kan börja jobba med djur igen! :D

jeenova
2013-03-23 16:50
#3

Precis, det är samma vad jag fått för information om. Och då blir det ju svårare om man har djur hemma/jobbar med djur.. 
Men det beror väl på också om vilket djur man ska bli immun mot. Hund är lättare än katt då katt har starkare allergener (större chans för allergi mot katt) och kör man bara hund immunterapi så kanske det går.. vet inte.

Holtan
2013-03-23 17:08
#4

Okej :)
Jag tänkte i alla fall att det var värt att prova. Men jag får helt enkelt återkomma sedan när jag provat en behandling och berätta hur det gick :D

Eine
2013-03-23 18:45
#5

Jag är oerhört skeptisk. Har aldrig hört om någon som blivit botad…dessvärre..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

jeenova
2013-03-23 19:34
#6

#5 vissa har blivit värre (främst katt) med sin allergi efter immunterapi och andra har det inte gjort skillnad på. Men terapin ska man göra under 3 år och då är det viktigt att inte vara i så mycket kontakt med det djur man vill skapa immunitet mot…

#4 vet du hur mycket sådant kostar? har för mig det gick på några hundralappar på en session och inget som går på högkostnadsskydd.

Annons:
Holtan
2013-03-23 21:43
#7

Detta är ju inte "vaccinet" tänk på de bara :)
Detta är någon metod som kom på 70talet i Tyskland och finns i över 90 länder idag. Vissa sjukhus använder denna metod, även veterinärer provar den på djur.

#6
Första besöket kostar 1050 kr för 1,5 timme, sedan kostar vidare besök 650kr, men de varierar från klinik till klinik tror jag. Vissa tog visst runt 400kr för vidare besök.

AnneAlva
2013-03-24 16:46
#8

En av mina kattungeköpare provade bioresonansterapi för sina luftvägar. Hon var inte allergisk per se, men fick allergiska besvär i luftrören pga pälsen. För henne funkade det, jag tror hon gick på 8 eller 10 behandlingar. 

Om du har råd och känner att det är något du tror kan funka så tycker jag att du ska prova. All form av behandling har bättre effekt om man tror på den och de flesta former av alternativmedicin brukar ha både faktiskt effekt och placeboeffekt för dem det fungerar för.

Lycka till och rapportera tillbaka! 🙂

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Holtan
2013-03-24 17:13
#9

Okej :D
Ja jag har bestämt mig för att prova i alla fall. De är ju inget som skadar så :)
Lovar att återkomma med resultat!

Upp till toppen
Annons: