Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1638 ggr
dragonstar
2013-03-20 11:55

Katt som tappar pälls

JAg har en katt här hemma som tappar päls magrar av och är allmänt risig Har varit till två olika vetrinärer den första viste inte alls och den andra shansar på matallergi så jag har matat med allergent specialfoder.

Har inte märkt någon skillad. förut hadde hon kala fläckar på svansroten och nacke men nu är hela katten snart naken hon har pällstussar lite överallt och tappar pälls när man borstar och klappar. den sitter inte fast som den borde. 

Någon som känner igen detta? 

Jag har en ny tid idag till vetrinären och vi kommer få gå vidare på någe sätt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
jeenova
2013-03-20 11:59
#1

Hur är det med vitaminer och mineraler i kattens diet?

dragonstar
2013-03-20 13:02
#2

Hon har inna nätit Roial canien kitten då jag har en ungkatt med henne. Katte nsom tappar pälls är 3 år gammal. 

Blodproverna visade ingenting när vi tog dem.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

noir
2013-03-20 13:16
#3

Jag är inte alls något fan av varken RC eller hills.
Kollar man innehållet så blir man mörkrädd. Har du testat att ta bort torrfoder helt och satts på ett bra våtfoder? Eller testat ett torrfoder med hög kötthalt och så få ingredienser som möjligt?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

dragonstar
2013-03-20 14:15
#4

Funkar inte med blötfoder då jag pluggar och inte kan dela ut maten dom måste ha fri tillgång. 

Sen ger jag nu ett specialfoder från vetrinären. och det blir ingen skillnad.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Eine
2013-03-20 14:18
#5

Päls utvecklas fint när man ger BARF,eller åtminstone kött ofta. Rått och fett ska det vara 🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
2013-03-20 14:50
#6

bara för att veterinären rekommenderar är det inte alltid bra… tanke på att de är sponsrade av stora foderföretag som RC.

Va kritisk och läs på inehållsförteckningarna.

Det går att vänja om katterna till icke frigång.

Sen jag sluta med att ge torrfoder som bas föda mår mina katter bättre och pälsen har blivit finare.

Nej jag är inget fan av torrfoder då jag inte gillar innehållsförteckningen som knappt består av kött och fett när det är till ett köttätande djur.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
deverry
2013-03-20 21:18
#7

Hur länge har hon gått på hypoallergent foder? De behöver äta enbart det i 8-12 veckor för att vara säker på om det fungerar eller inte.

Hur gick det idag hos veterinären? Har de tagit blodprov och liknande för att kolla närmre på hur värdena ser ut? Att hon tappar i vikt och är allmänt risig låter ju inte alls bra…

dragonstar
2013-03-21 08:35
#8

Ja var till vet i går och lämmnade in henne över dan idag. de ska söva henne ta hurprover blod och urinprover.  

Jag började med fodret i slutet av januari om jag mins rätt.

Vetrinären sa att det kann vara allergi eller astma men hennes och min magkänsla är att prognåsen ser dålig ut.  En så ung katt sak inte insjuka på detta viset. Hon sa att det med stonr sanorlikhet inte är någon valig urinvägsinfektion elelr likande. 

Så nu håller jag tummaran att proverna visar något som jag kan åtgärda. 

Kan ju tilläga att katten var mycket piggare när vi kom hem från vet och både lekte och kelade. Får se hur länge det håller i sig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2013-04-13 14:06
#9

Stumpan är inte mycket bättre. Proverna visar inget speciellt alla värden är bra och de hittade inget i hundproverna. 

Hon ska kasteras nu den 18 ingen ide att ha henne löpande då hon endå inte kan användas i avel då hon mår så dåligt. Hoppas på att minskningen av hormoner gör henne bättre.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Eine
2013-04-13 15:33
#10

Har hon löpt ofta och länge är det kanske boven i dramat? Hormonspök i en kattkropp kan göra att de går ner sig väldigt! Då hjälper ingen mat i världen. Det framgick inte av dina inlägg att hon löpt mycket?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Bulle
2013-04-15 10:18
#11

Vad jobbigt att inte veta vad det är. Hoppas hon blir bättre snart.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

dragonstar
2013-04-15 10:22
#12

Hon har löpt mycket, eller jag vet inte om det är mycket har inget att gemföra med. Tycker inte det varit så fasligt mycket mer en de katter jag haft innan. Men hon ska kasteras på torsdag och då får vi hoppas att det blir bättre =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: