Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 404 ggr
Haricas
3/11/13, 10:23 AM

Hjälp att testa allergi i Skåne

Hej!

Jag är en kattälskare som blivit allergisk mot katt och som av den anledningen gett upp tanken om djur. Nu har jag fått upp ögonen för Cornish Rex som tydligen fungerar bra för många allergiker och jag överväger på allvar att skaffa mig en. Dock vill jag så klart gärna försäkra mig om att jag faktiskt tål dem och undrar om det finns någon som kan hjälpa mig att undersöka saken? För en tid sedan besökte jag en kollega som har en Cornish och trots att jag var där en hel kväll och kelade med katten i soffan kände jag inte av något särskilt. Jag tror alltså att det finns goda chanser att det fungerar men eftersom jag har barn och just den här katten inte fungerar med barn så har jag ingen möjlighet att testa närmare. Jag hoppas därför att det finns någon vänlig själ i Skåne som kan antingen låna ut sin katt eller låta oss komma på besök och kela för att se om vi också kan bli en Cornishfamilj. Vi bor i södra Skåne men kan ge oss iväg en bit vid behov. Maila mig gärna på haricas@hotmail.com eller lägg en kommentar.

Hälsningar Hanna

Annons:
AlexH
3/11/13, 11:47 AM
#1

om du inte finner någon som lånar ut så kan du ta med dig ett örngott till din kompis och gnugga in det i katten. ordentligt. och sedan tar du hem det och sover med det på kudden i flera dagar..

På Nordiska rexringen www.rexringen.nu kan du se vilka uppfödare som finns i Skåne. Tag kontakt med dem. har de kattungar är det ännu bättre då kattungar och vuxna fertila är mer allergena än kastrater.

då kan du säkert få komma dit och gnugga in örngotten med dem :) och testa.

Lycka till!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

nakenkatt
3/11/13, 12:04 PM
#2

#1 har faktiskt haft två familjer här med örngott med sig.den ena funkade för,men den andra fick en rejäl reaktion,så jag tror det är en väldigt bra testmetod.Värt att testa.

KatternasMatte
3/11/13, 3:22 PM
#3

Vi bor i Billesholm som ju ligger en liten bit utanför Helsingborg och vi tar gärna emot allergibesök och om vi känner förtroende för er finns det möjlighet att låna katt för att prova. Dock har vi numera en liten papillon här hemma om det är så att du är hundallergiker också. Maila gärna på: matte@gosehjartats.se

Upp till toppen
Annons: