Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 749 ggr
Vrethagens
2013-03-07 11:43

Katthona flyttar runt kattunge - hela tiden...

För dryga två veckor sedan fick vi en jättefin blåspotted hane mha kejsarsnitt, S*Vrethagens Fighter. Mamma Doris har en förkärlek till att flytta runt sina små (hon gjorde det med förra kullen också), och så även denna gång. Hon tycker bestämt att bästa platsen är under mattes täcke, och det spelar ingen roll hur jag försöker lösa det, med bolåda i sängen, byrålåda bredvid huvudkudden, mysig hörna i sängen mm, mm. Hon flyttar honom i alla fall. Nu när han är mer aktiv MÅSTE hon sluta, för snart ramlar han ner någonstans ifrån. Jag har nu bestämt flyttat tillbaks honom VARJE gång hon flyttar honom från bolådan. Till saken hör att hon inte får tillräcklig ro för att ligga still med honom så han får äta ordentligt, så jag har nu fått börja stödmata litegrann. Hon kommer med honom till mig alt. säger till mig, så fort han börjar pipa/skrika, jag matar, hon tar hand om toalettbestyren. Men - det här är ohållbart i längden. Jag behöver tips på hur jag ska lösa detta?? Det är jättejobbigt faktiskt. Någon???

Annons:
Eine
2013-03-07 12:19
#1

Har du provat at ställa bolådan under ett täcke med påslakan på ? Hon vill ha både varmt och mörkt till lillen(förmodar jag) samt ditt sällskap.Jag har två täcken i min säng när jag har bolådan där Ett sveper jag runt buren med endast en liten öppning som mamma kan gå ut och in genom.Så ställer jag alltet intill min kudde så vi kan kika på varandra,och jag kan stoppa in handen och gosa med kattfamiljen. På dgrna brukar de vara helt tillfreds med att ligga där själva.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Vrethagens
2013-03-07 12:29
#2

Tack Eine, ska genast prova 😉

[Wiveka]
2013-03-07 13:02
#3

Fungerar här hemma 😉

Vrethagens
2013-03-07 14:29
#4

Liten uppdatering,, har tidigare provat att lägga någon typ av skynke över ingången till bolådan, men det har inte varit tillräckligt. Lade nu inte ett helt täcke - utan ett påslakan över hela bolådan så jag inte ser in men Doris har en liten utgång/ingång. Hitintills har de legat där i lugn och ro både mor och son i nu två timmar =) Inget flyttande av kattunge eller pipande från lillkillen 😃 Dessa har varit de två härligaste tystaste timmarna på hela veckan!!! Jag hoppas att det fungerar även inatt, för nu måste jag bara hitta en lösning på detta.. Bolådan är dock nu stationerad i golvnivå och kommer vara det framöver.

Mer tips mottages tacksamt - utifall detta inte fungerar i längden..

Upp till toppen
Annons: