Annons:
Etikettomplacering
Läst 1575 ggr
[MioDio]
2/22/13, 12:20 PM

(K) Hem finnes - småland

Har forskat, kikat runt och funderat på vilken sorts katt som skulle kunna trivas hos oss nu trots att vi "bara" har lägenhet som boende.

När jag även tagit med mormors allergi i funderingarna och att vi vill VARA med våra djur, så finner jag att en CR skulle vara något som kan bli en bra kombination.

Jag ömmar för djur som behöver en chans till. Det kan vara pga. osämja i flocken, allergi i familjen, äldre katt eller annat skäl som gör att man inte kan behålla sin vän. Gulliga kattungar går alltid att hitta hem till men de äldre, kanske speciella individerna kan det vara svårare för men här kan det kanske fungera.

Är van att bo på egen liten gård med hästar, hundar, katter, kaniner, marsvin, ankor, höns men pga. skilsmässa sitter jag och min son nu i lägenhet och har inte ett enda djur. Och DET är inte vad jag har någon som helst lust att varken acceptera eller vänja mig vid.          

Djur för mig är inte en hobby utan en livsstil, ett självklart inslag i vardagen.

Nu när vi är djurlösa finns det inga andra djur att ta hänsyn till eller som kan göra att katten inte passar här vilket gör att fler katter kan passa och få ett nytt hem hos mig och min lille grabb.

Har du frågor eller annat så tveka inte att höra av dig. Har ni egen katt som behöver hem, vet om någon eller får höra om någon så tipsa gärna om mig eller hör av er till mig här eller på miasnya@live.se

Annons:
[MioDio]
2/22/13, 12:22 PM
#1

Kanske underlättar att veta att jag bor i Nässjö.

nakenkatt
2/22/13, 12:24 PM
#2

Jag såg att det fanns några fina CRX på Nordiska rexringens hemsida.Har du sett dem?Kolla i där annars under omplaceringar.Lycka till,du hittar säkert en fin katt som du kommer att ha mycket glädje av.

[Wiveka]
2/22/13, 10:30 PM
[MioDio]
2/23/13, 10:43 AM
#4

Jodå, jag har allt sett katterna på Nordiska Rexringen.  ;)  2 av dem är helt klart tänkbara kandidater, varav den ena föll jag för när jag såg hennes ögonuttryck. Tyvärr finns de "långt bort" då jag är begränsad med allt just nu. Fortsätt tipsa, det är välkommet!

Var inne på att kanske ha gerbil eller annan gnagare men naej…känner att jag vill ha katt! Så jag får väl försöka vara tålmodig och vänta tills det ev. kan dyka upp någon som behöver mig. Men gudars skymning vad konstigt och "fel" det känns utan djur.

Får fokusera på tanken att det är en övergångsperiod och att det blir annorlunda med tiden.

Njur av era djur, snusa dem i pälsen och tänk på hur previligierade ni är som har dem i ert liv.  ❤️

[MioDio]
3/5/13, 2:08 PM
#5

Nu är han här! Efter en lång resa, inspektion av nya platsen, lite bus så sitter han i det stooora fönstret mitt i solgasset och vilar.

Välkommen Vilde ❤️

Avots
3/6/13, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så skönt att han verkar trivas🙂

Här från Dalarna hälsar pappa Cello, farmor Tindra och onkel Blaui och önskar lycka till. Liksom "gammel" matten här.

På bilden är Vilde med hela familjen. Så mysigt var det när allt var lungt här, (vilket det tyvärr inte alltid var).

Men nu hoppar jag att Vilde blir nöjd och glad med alldeles egna människor🙂

Annons:
nakenkatt
3/7/13, 10:08 AM
#7

lycka till med honom,han är jättefin.

[MioDio]
3/8/13, 6:45 PM
#8

Tack ska ni ha!

Tror inte Vilde tålde luftombytet *fniss* han sover mer & mer för var dag som går.  ;)

Antingen så slappnar han av och tycker det är skönt med att inte behöva bry sig om andra katter & att han får uppmärksamhet så fort han vill ha det. ELLER… så vilar han upp sig för att bli en riktig Vilde om någon vecka.  ;)

Jag föredrar att tro det första tills något annat händer. :)

Lillkillen är så kelig, gosig och visar mig fullt förtroende. Finns inga reservationer över huvud taget.

TILL ADMIN: skulle det gå att ändra rubriken på denna tråd? Jag har fått fler erbjudanden om katt som behöver nytt hem men nu ska Vilde få chansen att få vara just ensamkatt, så jag kan inte ta emot fler omplaceringar.

Upp till toppen
Annons: