Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 610 ggr
[MioDio]
2/21/13, 9:13 PM

Lämna CR ensam nattetid?

Hej alla CR-vänner!

Då jag flyttat till lägenhet (inte för alltid dock) har jag tittat mig omkring vad gäller djur som kan acceptera att bo inomhus.

Har funnit att CR är en social katt som trivs med att vara med och det skulle passa oss. Ett liv utan djur är inte "normalt" för mig.

Jag är hemma väldigt mycket då jag kommer att jobba natt MEN…det jag funderar över är om det skulle kunna bli så tokigt att kisse känner sig ensam de nätter jag jobbar, just pga sin sociala sida?

Kan ju inte ha en "skrikande" katt på nätterna i hyreshus och katter är inte precis sovande om nätterna.

Kanske målar jag f*n väggen men vill att det ska bli så bra som möjligt för alla inblandade.👍

Annons:
[Wiveka]
2/21/13, 10:13 PM
#1

Varför skulle de vara oroligare på natten än på dagen??

Denna ras behöver dock mycket aktivering😉så lek innan du går är ett bra alternativ.

aggeelin
2/22/13, 8:24 AM
#2

Våra katter sover när vi inte är hemma, eller sitter och ser ut genom fönstret, även när det är mörkt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mona22
2/22/13, 9:56 AM
#3

Min mamma jobbar natt och hennes kissar sover och är helt tysta. Hennes hus är lyhört men ingen har sagt något. Rekommenderar 2 katter så de har sällskap med varandra.

[MioDio]
2/22/13, 12:04 PM
#4

Låter ju lovande.

Menade inte alls att de skulle vara oroligare nattetid utan mer att både jag & sonen försvinner de nätter jag jobbar och då vi annars är "hemmamänniskor" och katter nattdjur, CR mer sociala än bonnkatter, kanske de har lättare att känna sig övergivna.

Upp till toppen
Annons: