Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 414 ggr
nakenkatt
2013-01-22 09:11

God morgon den 22 januari

ja då var jag tillbaka igen till snö och kyla.Efter att ha varit magsjuk sedan hemresan börjar jag nu komma på fötter så smått.Alla djur mådde bra och huset stod kvar.Katterna är nog kanske lite för mycket matade.Äldsta barnbarnet har haft lite filmkvällar här med glass till sig och kattgodis till katterna.Sphynxarna har också kommit hem från sin semester och jag tror ej Eddie har hittat på alltför många hyss.Däremot hade han förälskat sig i Marikas nakenhund,en tik som heter Nova.Han hade sprungit efter henne hela veckan och hans känslor var visst besvarade.Hon har lovat Eddie komma på besök någon dag.Hon var med och skjutsade hem katterna och hon såg faktiskt lite ledsen ut.Ja de är roliga djuren.Och Meliss är rund som en liten fotboll och går här och vankar.Ja nu är det ett år kvar till nästa utlandsresa,den här veckan går allt för fort.Nu ska jag tända upp en skön brasa i kaminen.Ha det riktigt bra denna klla Tisdag.

Annons:
Mona22
2013-01-22 11:08
#1

Önskar man kunde få åka utomlands jag med men det blir nog aldrig av.

Sitter här och är så nervös. har fått reda på att det blir opertion nästa vecka endå. tog prover igår och jag är så svårstucken. Tillslut tog de från ovansidan av handen.

Morgonen började inte så bra. klockan ringde inte så jag missade jobbet. Som tur var inte som assistent utan annat.

ha en bra dag allihopa.

Gittan
2013-01-22 11:40
#2

Välkommen hem.

#1 Ovansidan av handen. Där gör det alltid så ont.

Här håller vi på att ordna inför vår resa till varmare trakter. Önskar er alla en riktigt trevlig dag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


jeenova
2013-01-22 12:10
#3

La min första BARF order idag och som kommer hem till mig imorgon. Hoppas House tycker det kommer smaka gott. Dock har han aldrig haft problem att äta det jag erbjuder.

Frajdah88
2013-01-22 12:51
#4

Sitter och funderar på om man kanske skulle baka något.. Kan ju tyvärr inte äta av det själv då jag försöker bli av med graviditetskilon men jag kan ju alltid glädja barn och maken! ;) Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

Eine
2013-01-22 12:54
#5

God förmiddag. Solen skiner så det sprakar nästan! Så underbart och uppiggande!

Sköt om er !

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
2013-01-22 13:00
#6

Välkomen tillbaka nakenkatt!

Här hemma går jag och vakar med två cornishar kring benen. Fått foglossning som gör förbaskat ont. Hoppas på att få gå tidigare från jobbet och att jag kanske behöver jobba allt för mycket det 8 veckor som så fall är kvar.

Sookie har börjat sova i våran säng. Hon kommer när vi somnat sen vaknar men upp med en luden kompis brevdis sig under täcket. Funderar på om det är kylan och att hon vill ha värme eller min gravida mage + extra kroppsvärme som lockar? Hon ligger nämnligen som ett u under min mage om jag ligger på sidan.

Annars förbereder vi för flytt 1 februari, blir större och mer spring yta för katterna. Dock mindre katt-tv, dvs utsikt med fåglar. Vi byter portuppgång bara och istället för 3 trappor får vi bara en trappa, något som en gravidkvinna inte direkt tackar nej till! :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
nakenkatt
2013-01-22 13:18
#7

#6 tack ska du ha.va skönt att ni får lite större lägenhet.jag förstår att du blivit lite rund nu,tiden går fort,fast det tyckte man ju ej själv när man var gravid.Min dotters baby är redan fyra månader,jag tyckte det var som igår han föddes.

noir
2013-01-22 13:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Ja jag tycker att tiden går rätt fort ändå. December och januari har bara sprungit förbi, vet inte vart de tog vägen. Antar att tiden kommer stå still när man bara går hemma sen innan förlossningen.

Ja jag har blivit rätt rund, mest tyckt att jag varit "tjock" men vågen och kläder säger annat! Bara kring magen saker blir mer tajt och nu är det en kula och en bebis som sparkar!
Katterna verkar dock förstå att nått är på gång, det lyssnar mer på mig och är rätt försöktiga med min mage, går inte på den och lägger sig under eller över magen. :D

På bilden är jag i v.23, så jag är större nu i v. 25

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2013-01-22 13:41
#9

#8 vilken gullig mage!!! vet du vad det är?? jag gissar nog på en kille!!!!

noir
2013-01-22 14:48
#10

#9 tack så mycket! Nä vi vet ju inte det. Själv tror jag på en flicka, men det är nog nästan 50/50 på vad folk gissar. Vi ville veta men den lilla krabaten gömde sig och ville inte alls visa upp sig.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: