Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 375 ggr
nakenkatt
2013-01-03 12:24

God Middag den 3 januari

Här är det regn,och snön håller på att försvinna.Det är mycket halt här ute och de hinner ej med att sanda.Men jag ska snart halka iväg till jobbet.Meliss går här i väntans tider och börjar bli rund om magen,det är helt fantastiskt.Tre katter ligger ovanpå kakelugnen och myser av värmen.Skulle gärna lägga mig där också istället för att gå ut.Ha en bra Torsdag.

Annons:
Mona22
2013-01-03 18:33
#1

God fortsättning på er alla.

#0 så roligt för er med småkrullisar snart då Skrattande

Kan ju säga att detta året inte börjat särskilt bra för oss. Mycket tråkigheter och sådant som måste försöka fixas.

jaja, vi har varandra och katterna så allt ordnar sig nog på ett eller annat sätt. Efter regn kommer sol eller hur är det man säger.

Utställning i Uppsala i helgen. Ska bli trevligt Glad

Hoppas ni haft en bra dag.

Eine
2013-01-03 20:58
#2

sent sent för att kallas morgontråd. Men jag har haft giltiga skäl till att inte skriva något på denna trevliga sida!GladVarit upptagen med annat.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

noir
2013-01-03 23:02
#3

Skönt att se att alla är kvar här. Jag är med kvar även om det lyst med sin frånvaro framförallt i text. Jobbar, varit sjuk för många gånger (ca var 14e dag), är gravid och ska flytta är mina ursäkter.
Haft en hemsk jul med dunderförkylning, den tog verkligen bort jul magin i år. Men hade ändå trevligt med min familj som ändå ville umgås med mig.

På kattvägen så är det planerat veterinärbesök för Zaffie. Hon ska på återbesök hos sin veterinär på strömsholm och kolla hur det står till med hennes astma och om vi ska ändra doseringen. Själv tror jag man kan minska dosen då jag upplever den som hög. Återstår dock att höra.

Sookie har blivit mystiskt lugnare, funderar om det är min gravidiet? Hon lyssnar på vad jag säger och förut fick jag ofta säga till henne flera flera och åter tusen gånger. Helt normalt med Cornish jag vet. Därför jag är så förvånand att hon helt plötsligt lyssnar. Hon har slutat äta upp Zaffies mat (pga att jag säger åt henne varje dag och nu ätnligen börjar lyssna) hon ska sova med mig i soffan, sängen och gå på toa med mig. De enda gångerna jag känner i igen gamla galna Sookie är när hon och Zaffie har tokspel och bara rusar runt som vildar och leker. Haha så helt förändrad är hon inte ;D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2013-01-04 00:07
#4

#3 kul att höra ifrån dig,hoppas verkligen du får vara frisk och pigg nu resten av din graviditet.

noir
2013-01-04 10:44
#5

Tack! Ja tänker man graviditet så Mår jag otroligt bra än så länge. Har lite ont och det tar mycket på kroppen och. Energin att jobba. Men är glad så länge allt fungerar. Det är immunförsvaret som behöver boostas upp en aning! :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: