Annons:
Etikettomplacering
Läst 1881 ggr
[klisterbomb]
2012-12-03 19:39

Sökes! Omplaceringssphynx/-väldigt naken rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallåhallå. 
Tänkte att jag skulle kika lite.. Det är nämligen så att jag har en liten nakenfisdam här hemma på 4 år som jättegärna skulle vilja ha sällskap. Söker då en omplaceringskisse, ev. foderhane, som skulle kunna bo här med oss! Vi är bosatta i en trea i enköping. Tar mycket väl hand om min lilla nakenfis och självklart kommer den nya kissen att behandlas med samma enorma kärlek! 
Jag själv är en tjej på 19 år, utbildad djurvårdare. Är arbetslös för tillfället(leder ju dock till att kissarna får mycket sällskap ;)) men söker jobb som en tok! Djur är mitt största intresse och då de får mig att må så bra just nu under svåra tider så ger jag dem all kärlek jag har att ge och lite till! Här i enköping bor jag tillsammans med min bror.

Hör av er om ni har en kisse, vet någon som har en kisse eller vad som helst så blir jag jätteglad! :) 
MVH Ronja

Annons:
nakenkatt
2012-12-04 11:29
#1

Kolla in på sphynx i focus.Eller sphynxdillan,där kan du hitta din kisse.

Eine
2012-12-04 12:05
#2

Hm,nu har du nog skrivit på tokfel forum.

Visst förekommer nästan nakna rex,oftast ungar.Men vår målsättning är ju katter med päls..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Strawberrygirl
2012-12-04 12:14
#3

Missar jag något i texten som ni ovanstående ser? Tycker det verkar som hon inte specifikt söker sphynx, hon skriver att hon har sphynx sedan tidigare men nu söker omplaceringskatt eller foderkatt… ingen ras specificerad?

[klisterbomb]
2012-12-04 12:26
#4

#1: har skrivit på sphynx-/katter-/devon rex-/cornish rex-ifokus. :P Men sphynxdillan ska jag kika! tack :)

#2: jag skrev lite överallt, haha.

#3: Rubriken! ;)

Strawberrygirl
2012-12-04 12:34
#5

Ah, ok då är jag med… det hade jag missat. Synd.. jag har en pälsad kille som jag vill sätta ut på halvfoder. = )

[klisterbomb]
2012-12-04 16:20
#6

#5: typiskt! Det är brorsan som gnäller över att det blir katthår överallt. :C

Annons:
noir
2012-12-04 17:46
#7

#5 kollat upp cornish? Jag har aldrig upplevt att vi har katthår på våra möbler o.s.v möjligtvis att det kan bli lite luddigt på deras favoritplatser som oftast är en specifik hängpung eller filt som är deras redan från början. Sen kan man märka när det byter päls att man kan få lite ludd på kläderna och det ser man knappt. Jag hatar djurhår överallt och när jag insåg att mina Cornishar inte håra (i mina ögon) inget alls vart jag överlycklig

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

jeenova
2012-12-04 18:24
#8

#7 håller med dig där. Visserligen har jag bara haft lillen i en vecka men jag får sällan något hår på mina kläder eller möblerna och vi har allt i nästan svart medans han är mycket vit. CRX är ju att rekommendera om man vill ha det rätt så pälsfritt. Lite fjun här och där går väl an!

Strawberrygirl
2012-12-04 18:44
#9

Jag upplever inte heller att cornisharna fäller så mycket hår. Då de fäller blir det mer som en tuss av damm men det händer inte så ofta.

[klisterbomb]
2012-12-04 18:59
#10

Får tjata på brorsan! Haha, han som gnäller om hår.

noir
2012-12-05 08:04
#11

Ge han en roller i julklapp ;D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

[klisterbomb]
2012-12-05 15:40
#12

#11: haha! :)

flis
2012-12-05 16:43
#13

Jag tycker att ludden de fäller är mycket svårare att få bort än hår. Bäddarna av fleece är nästan omöjliga att få luddfria. Är det någon som har något bra tips?

Annons:
noir
2012-12-07 11:46
#14

#13 Det upplever inte jag. En tvätt i maskinen så är allt borta, eller med roller?

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Eine
2012-12-07 12:09
#15

Nog fäller de.Har man katter med päls så visst märks det.Har jag svart på mig och har haft en vit/vitfläck i famnen så är jag absolut hårig på kläderna. Men det är inget jag hänger upp mig på självFlört.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Vixxen
2012-12-07 16:01
#16

# 15 Om håren syns så har man fel färg på kläderna! FlörtSkrattande

Arcadia
2012-12-07 18:11
#17

Ett elände att ha vitfläckar då - Alltid fel kläder .-)

Men helt ärligt så tycker jag inte att man kan jämföra fällning av Cornish med hur andra katter fäller. Det är ju inte ens i närheten. Lite ludd, absolut, men inga påvisbara katthår i mat och soffor och mattor. I varje fall inte av någon av mina fyra bepälsade cornishar….

Eine
2012-12-07 19:45
#18

nej nej mina damer! Alla färger är rätt och kanske alla kläder är fel,men man lär sig på ett märkligt vis.ObestämdSkrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jess89
2012-12-07 19:49
#19

Visst fäller cornish katter en del hår, men när man träffat en cornish så blir man kär i rasen och bryr sig inte om katthår.Glad

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[klisterbomb]
2012-12-08 11:58
#20

Nu har ni kommit väldigt off topic och jag får tyvärr be er flytta er diskussion, väldigt frustrerande att tro att någon skriver angående en katt men så pratas det katthår. Tack! :)

Annons:
Eine
2012-12-08 15:51
#21

# 20

(#6 )där börjar du själv att nämna katthår.Inte så väldigt konstigt att man nappar som rexägare och berättar sina erfarenheterObestämd.

Lycka till med jakten på hårlösa katterGladhär finns inte många.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[klisterbomb]
2012-12-10 20:23
#22

#21: jo jag menade inget illa! Men tänkte att jag avslutar det hela där. ;)

Upp till toppen
Annons: