Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 666 ggr
LiloN
2012-12-03 13:37

Sömnbrist och stökiga troll

Nu har vi våra två söta rexar Igor och Noël. Vi fick ju hem Noël i onsdags så han har inte bott länge hos oss än. Igor och han har superkul ihop när de busar.

Däremot är Igor lite för "dum" och biter Noël. Jag förstår ju att han visar att han var först och ska bestämma lite. Men gör vi rätt när vi bryter in när Noël ligger på rygg och Igor fortsätter vara dum?

Till natten blir de tokiga. Jag tror Igor är övertrött då som en stökig unge och de både har kul men till slut vill ju inte Noël och brukar somna hos oss…

Igor är ju van att ha sängen och oss för sig själva. Ibland kan han sova brevid Noël, men ofta, speciellt nattetid, vill han hellre äta upp honom.FlörtFörvånad

Så… nu vill jag höra att det här är helt normalt. Att Igor inte kommer skada Noël och att de kommer bli bästisar. Tungan ute

Så jag vet att jag kan sova på nätterna. Nu ligger vi vakna och lyssnar för att höra en Noël i nöd för att bryta när vi tycker det räcker. Så vi ser nog rätt hålögda ut som matte och husse. Flört

Annons:
Eine
2012-12-03 14:53
#1

Bara klipp klorna kort,de måste lära sig själva, detta med lek. Glad

Ett knep för att få dem att bli lite dästa och sova på natten kan vara att stoppa i dem rått kött sent på kvällen….

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LiloN
2012-12-03 14:57
#2

#1 Igor tål ju inte ett skvatt med sin mage… Just nu bara torrisar och då är han OK i magen och har inte diarré. Testade pyttelite blötmat och direkt reagerade han.

Men klorna hålls kort!

LiloN
2012-12-03 14:58
#3

Detta med klorna… När jag ändå frågar! När Igors klor är nyklippta är de ganska vassa tycker jag. De blir liksom mindre vassa några dagar efter klippningen. Riktar jag klotången fel på något sätt eller är det bara att kapa av som jag gör nu?

Eine
2012-12-03 15:38
#4

Om du håller tången i samma läge som trampdynan är,horisontellt,och klipp klon rakt av.Närma dig klon underifrån eller hur jag ska beskriva detObestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LiloN
2012-12-03 15:47
#5

Tror jag gör så…Glad Mer rakt kanske än vad jag klipper då om jag försöker förstå hur du menar. Flört

Eine
2012-12-03 17:26
#6

inte snittet uppifrån-neråt ,mer vänster-höger--haha synd att jag inte kan ta en bild..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
[Wiveka]
2012-12-03 17:55
#7

Lek dem trötta inför natten Flört

det fungerade här hemma iaf….

AnneAlva
2012-12-04 09:06
#8

Klorna blir ofta lite "vassa" precis när snittytan är färsk tycker jag, när de får trippa runt en dag eller två brukar den vara lagom nednött i kanterna. Glad

När det gäller buset och att Igor är lite dum med Noël är en naturlig fas av att det har kommit en ny liten inkräktare på hans revir. Även om han tycker det är fasligt roligt så är det ju ändå konkurrens om uppmärksamhet, mat, sovplats, etc. Det låter dessutom ofta värre än vad det faktiskt är. Katter är rätt handfasta i sitt uppfostrande. Tungan ute Låt dem i möjligaste mån göra upp själva, om det är så att det gör ont på Noël så ska ni självklart gå emellan och säga till Igor, men det brukar gå snabbast över om de får reda ut det här med rang och liknande på sitt eget vis. Men man känner sig som en ond matte som låter lillen "få stryk" istället för att gå emellan…

På nätterna i början kanske det kan vara en idé att separera dem för att ni ska få lite sömn, alltså mer för er skulle än för deras. Glad När ni är spända smittar det av sig på katterna, speciellt på Igor som är mer synkad med er och det kan göra att han tolkar det som att det är pga av den nya lilla odågan som stämningen har ändrats och han "skyller" på Noël.

Men det låter som om det är en helt normal utveckling och jag är övertygad om att det kommer att bli bästisar inom en snar framtid. Ta det lugnt och glöm inte att andas. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LiloN
2012-12-04 12:10
#9

Tack! Glad
Inatt började de med att sova tillsammans själva i sin "wok" i klätterträdet. Jösses, trodde de blivit som små änglar. OskyldigOskyldig
Sedan flippade de så klart ut.Förvånad

Men sammanfattningsvis har den här natten faktiskt varit lugnast (förutom när vi delade på dem).

Och Igor kan till och med komma och lägga sig brevid Noël utan bråk.
Nu såg jag dessutom att Noël ganska direkt efter att ha fått "stryk" av Igor hoppade på Igor igen…. så han är nog inte döende. Flört

Eine
2012-12-04 14:16
#10

#9 Ingen blodvite= ingen fara,brukar jag tänka.Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

LiloN
2012-12-04 16:01
#11

Såg att de hade varsin liten reva… Men det har ju inte blödit. Mer jag som är blödig.Flört

Klippt alla framklor på Noël på förmiddagen. Låter klotången ligga framme här nu så tar jag vartefter jag kan på de små odågorna. Kyss

[Lec72]
2012-12-05 15:41
#12

kattungar leker oftast väldigt tufft och det kan låta rejält, inget man behöver oroa sig över Skrattande

LiloN
2012-12-06 18:26
#13

#12 Nej, antagligen inte. Flört
Just nu sover de ursött brevid varandra! Håller om varandra och är det absolut bästa som finns.Kyss Funderar på om man inte kan ha som jobb att bara gosa och leka med katterna? Jag jobbar ju hemifrån och det är lätt att tappa fokus när de är så gulliga.Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: