Annons:
Etikettkattungar-till-salu
Läst 1621 ggr
Diffy
2012-11-14 20:04

En liten misse köpes.

Är så sugen på att få köpa mig en liten söting :D En cornish rex, min önskan är ju att den ska va ljus och va en hona :) gärna blåa ögon(som någon önskade i en annan annons har ingen större koll vad som finns)  Jag har haft katt i över 20års tid. har nu en misse som är 7år gammal en hane.

Jag bor i stockholms området så ska vara nära här :D

Det perfekta skulle ju vara att få köpa missen till jul då man har massa tid att bekanta sig med nya familjemedlemmen :D Då jag önskat långledigt från jobbet.

Jag har två barn 2 och 4år gamla så missen ska vara van med barn helst :)

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Annons:
Mona22
2012-11-14 20:38
#1

Har 2 pojkar härhemma. Visseligen fel kön men endå Flört

En är blåvit och en vit. De är klara den 23 januari (13v)

Diffy
2012-11-14 20:42
#2

har du hört nått om att könet kan spela roll i allergisynpunkt? läste nånstans att hankatter ska vara "mer allergi" än en hon katt.

Lyckas inte komma in på din länk där till hemsida kommer bara nånannanstans tänkte om det finns bilder där, vad tar du för en misse? och vart finns du?

vill ju helst ha en till julen då jag har över 2veckor på mig att bekanta mig med bebisen :D ;) Men hittar man rätt så är de klart värt att vänta ;)

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Diffy
2012-11-14 20:48
#3

nu lyckades jag komma in på din sida å därifrån till hemsidan, vilka bra "krav" du har på köparen :D verkligen se till att missarna kommer till ett bra hem :) sånt gillar jag. bor i sthlms skärgård och här är det tyvärr mycket sommarkatter :( gör så ont i en när man ser dom när man är ute och promenerar ute hos mina föräldrar, min farbror matar sommarkatterna som kommer till hans jobb, en av dom tog han hem till sig som fick bo där :)

den blåvita katten var ju kanon sööööt ju!!!!

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Mona22
2012-11-14 20:48
#4

Jag har aldrig hört att hanar är mer allergena. Man kan vara allergisk mot en men tåla en annan. Däremot brukar kattungar vara lite mer allergena. Har du allergi skulle jag nog rekomendera en omplacering.

Jag bor i Västerås.

taildragger.dinstudio.se är min hemsida.

Diffy
2012-11-14 20:53
#5

jag är allergisk men har som sagt haft katt ändå ;) då jag inte kan leva utan katt, har ingen stark allergi utan nyser lite och tar jag medicinen så är det ingen fara :)

Vad tar ni för en liten misse? är så sugen på en liten kissebebis så får stå ut OM jag nu skulle känna av missen mer som liten än stor…

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Diffy
2012-11-14 20:55
#6

Insåg nu att västerås är för långt bort :( jag och avstånd=noll koll. frågade mannen precis vart västerås ligger.

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Annons:
MonicaLagerquist
2012-11-14 21:14
#7

#6 För långt från Stockholm till Västerås?

Stolt ägare till fem La permer

Diffy
2012-11-14 21:20
#8

vi bor utanför stockholm åt "fel" håll om man säger så, enligt eniro tar det 2timmar att åka, vet inte om det är långt för missen att åka som första biltur?

Men som sagt vill helst köpa en misse till jul då jag har gott om tid att bekanta oss.

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

[Wiveka]
2012-11-14 21:37
#9

kika in här på Nordiska rexringen här är det många uppfödare som annonserar.

En Cornish kostar nog från 6000 kr och uppåt….

Diffy
2012-11-14 21:46
#10

hittade en uppfödare där som bor inärheten av oss, dom tar 8000kr men dom har inga kullar på G just nu, men är i kontakt och ska dit nästa vecka och nosa på kattungarna dom har, tyvärr alla bokade men nosa kan man alltid :D

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Dolleminas
2012-11-14 23:20
#11

#8 2 timmar är inte lång tid för en resa, där jag bor får man räkna längre än så emellanåt… Det enda man får räkna med är att ta pauser och låta katten ha tillgång till mat/vatten och låda :)

Lycka till med nosandet, för det är bra med att kunna göra så ifall :)

Spotless
2012-11-15 02:33
#12

#8 En 2-timmars bilresa ska inte vara några konstigheter för en liten katt. Glad

När det gäller allergi så är det högst individuellt och det är långt ifrån alla som klarar av att ha cornish oavsett om det är en hane eller en hona, om den är ljus eller mörk. Dock är det en fördel om den är kastrat. Många gånger kan man som allergiker reagera mer på kattungar än på vuxna katter.

Jag själv är allergisk mot katt men väljer ett liv med katt då jag inte kan tänka mig att leva utan dem.

Jag såg ditt PM nu och har svarat lite kort på det. Glad Har du fler frågor så lovar jag att svara så gott jag kan på dem.

Ett tips är att ta med ett örngott eller liknande när/om du hälsar på hos någon med cornish. Se till att "gnida in" det när du är på besök eller ännu hellre, lämna kvar det hos uppfödaren och hoppas att några av katterna sover på det och ta sedan hem det och se hur/om du reagerar.

noir
2012-11-15 08:56
#13

Jag hämta båda mina katter utanför stockhol och jag bor i Eskilstuna men kommer från västerås och det skulle ta i princip lika långtid för oss att åka till västerås som till eskilstuna.

Stirra er inte blint på hur långt bort. Rätt katt kan finnas mer än 2h bort. Finns de som hämtar katter i andra länder också ;)

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
PetrasLova
2012-11-18 11:24
#14

Resa går fint! Jag hämtade en i Örebro och en i Östersund ( bor i Sthlm ) Tog bil till Örebro och tåget över dagen till Östersund - då var det heller inte glasklart att få med katt hem - men jag blev godkänd 😍 Så helt klart värt att färdas en bit om man hittar sin rätta katta. Lycka till!

Eine
2012-11-18 12:29
#15

Jag har en kull på 3 ungar födda 14 november ,och bor i Uppsala.Har iaf en unge kvar som ännu inte har intressent.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Diffy
2012-11-18 13:15
#16

Vi ska åka i december och kika på en liten missebebis hos Spotless blivit sååå kär i hennes blåa hona :P liksom resten av familjen så vi ska åka dit då och hälsa på och sen hoppas på att man blir godkänd :D

Så just nu ligger jag lågt med att titta på andra missar men blir självklart glad att fler erbjudanden trillar in och kikar gärna in på sidorna och spanar in de små :D <3

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

ew
2012-11-18 20:06
#17

#15 Jag är iaf intresserad! Kön, färg och pris på din lilla misse?

Eine
2012-11-18 20:55
#18

#17 Du får gärna maila mig  djaknenscattery@live.se  om du är intresserad av mina småSkrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anki-Egerbrandt
2012-11-19 13:31
#19

Jag har kattungar till salu som är redo att flytta i mitten på Januari om det skulle vara intressant. En röd/vit hane och en svart hona.

Väntar även en kull maskade kattungar som kommer födas dagarna före julafton. Om det skulle vara värt att vänta på en blåögd bebis… :)

www.rexlicious.se / Anki

Diffy
2012-11-19 16:29
#20

#19  vilka söta katter du har :D  hör av mig om det mot förmodan inte blir som vi hoppas :D

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Annons:
Anki-Egerbrandt
2012-11-19 19:58
#21

Tack! :) Gör så.

Dolleminas
2012-11-19 22:42
#22

Jag har 2 kullar just nu och de blir leveransklar slutet av Januari, men antar resan blir lång ;)

Spotless
2012-11-20 01:42
#23

TS - har du sett filmklippet från när Fröken Blå vågade sig ur boet för första gången? Hon var sååå söt och sååå nöjd med sig själv efteråt. Nu springer hon in och ut, upp och ner för mina ben och till och med upp i elementsängen utan problem.

http://www.spotless.se/katt/katteri/klipp/VIDEO0031.mp4

Diffy
2012-11-20 07:20
#24

Ah gu vad söööt och deras små miu miu. Åh.

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Upp till toppen
Annons: