Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 483 ggr
PetrasLova
11/12/12, 10:17 AM

sten i urinblåsa - op på torsdag

Kära Cornish ägare. Min Wiggo snart 5 år ska på torsdag op bort en 1 cm stor sten i sin urinblåsa. Ngn här med liknande erfarenhet? Hur gick op, hur var eftervården etcetera… Undrar en orolig matte :-S

Annons:
MrsCecilia
11/12/12, 6:39 PM
#1

Tråkigt att höra! Hoppas det går bra, det är SÅ jobbigt när ens djur är sjuka.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

kvasikatten
11/13/12, 1:29 PM
#2

Var bara glad att de har hittat stenen. Du ska se att allt ordnar sig - eftervård brukar fungera bra !!!!! Följ rekommendadtionerna med maten och ställ fram flera vattenskålar på andra ställen än i köket (badrum, sovrum etc….) Lycka till Skrattande

PetrasLova
11/13/12, 3:41 PM
#3

#1 + 2 Tack snälla, ja det är arbetssamt att se dem ha det jobbigt men SAMTIDIGT jätteskönt att de hittat felet och att det går att åtgärda. Jag uppdaterar när vi är klara :)

Eine
11/14/12, 11:21 AM
#4

Lycka till! Vi har varit föskonade från sådant här,därför har jag inte kunnat dela med mig av erfarenheter.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

PetrasLova
11/16/12, 11:12 PM
#5

Har idag hämtat hem min Wiggopojke från Södra Djursjukhuset. En bra och en mindre bra sak: Urinblåsan var tom (?!) men det är ju förvisso bra då vi slapp lägga om kost mm relaterat till urinstensbesvär… Den mindre bra saken då: Frågan är då vad det är de ser på ultraljudet? De tog ännu ett precis innan op för att försäkra sig om att fyndet från senste u.l kvarstod. Jodå man ser samma struktur på skärmen…SÅ nu har de tagit vävnadsprov från blåsväggen och skickat för analys, får svar om 10-12 dagar. Oviss väntan … :/ Hur mår då älsklingen? Hög som ett hus då smärtlindringen i form av opiater ff sitter i, de blir tydligen extra kärlekskranka av den. Han är gosigare än gosigast pojken, går och myser med allt han kommer åt. Ätit mat, fått medicin för magslemhinnan och vart på lådan. Får vistas i en stor hundbur jag inrett till ett mindre kattkingdom of heaven med favvopuff, låda, vatten, leksak i form av catnip socka. Jag har även strött torkad catnip i buren för att öka trivselpoängen av att sitta burad… Nu står arrangemanget i min säng så vi kan sova nära och tanka upp oss efter 1 dygn på sjukhus. Han charmade hela vårdavdelningen minsann den där Rex missen ;)

MonicaLagerquist
11/17/12, 7:42 AM
#6

Håller tummarna för att det inte är något farligt man hittat.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
PetrasLova
11/17/12, 8:18 AM
#7

# 6 Tack snälla Monica, jag ska försöka tänka positivt. 😊

Eine
11/17/12, 12:14 PM
#8

Hoppas allt går bra! Veterinärer är så pålästa och duktiga.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
11/17/12, 12:43 PM
AnneAlva
11/17/12, 4:19 PM
#10

Hoppas det är någon godartad historia som syns på röntgenplåten! Skönt att Wiggo mår bra, opiater verkar vara fina grejer. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LiloN
11/19/12, 10:00 AM
#11

Hoppas det är något som lätt går att åtgärda. Jag håller tummarna hårt!

Upp till toppen
Annons: