Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 589 ggr
Leffe
11/12/12, 8:50 AM

12 november

Dags för blodprover och sedan vänta på kvällens fotbollsgala

Sköt om er

Annons:
LiloN
11/12/12, 11:06 AM
#1

Jobbdag här. Igor vill ha blötmat och tycker jag är dum som inte ger honom det. (Se annan tråd om råd kring detta).

Solen skiner ialla fall och jag ska minsann se till att komma iväg och posta i tid idag så jag hinner njuta lite av ljuset ute.Glad

nakenkatt
11/12/12, 11:46 AM
#2

idag skiner solen från blå himmel.Snart dax att cykla iväg till kvällen arbete.helgen har varit lugn och skön.Men den går alldeles för fort.ha en trevlig Måndag.

noir
11/12/12, 3:33 PM
#3

Måste dela med mig av min senaste tid som varit delvis frånvarande här på forumet. Jag är gravid i v.14+3 och har senaste 3 veckorna blivit runtkastad och bortpratad av sjukvården. Det hela började med en fors av blod när jag satt i lugn och ro i soffan. Fick panik och trode det värsta. Ringer min barnmorskemottagnig som pratar med mig som om jag vore 6år och hänvisas till förlossning (?) som hänvisar till gyn där jag åter igen blir dumförklarad och tipsas om att ta ett graviditetstest. För det som inte vet, så tar det en tid att få negativa svar på graviditetstest även om man skulle få ett missfall. Så jag har tjatat, gråtit och bett om hjälp i tre veckor med blödningar tills idag. Idag svarade en vänlig själ som tog emot mig direkt och skrev upp mig på akutlistan så jag fick träffa en läkare. Både hon i telefonen och läkaren blev chockade över hur jag behandlats när jag var så rädd. Men fick ett glädjande besked. Bebisen mådde bra och rörde på sig, hjärtat slog, bra med fostervatten och moderkaka låg bra. Nu gråter både jag och sambon av lättnad och glädje. Ville bara ha ett svar. Önskar inte ens min värsta fiende den behandlignen jag blivit utsatt för senaste veckorna och läkaren pratade även om sjukskrivning pga att jag var så ledsen och rädd innan undersökningen. Tackde dock nej men ska dra ner på tempot, fördelen med att vara vikarie som kan bestämma själv när man vill jobba.

Våra Cornishar Zaffie och Sookie har verkligen hjälpt mig och sambon igenom de dagar som varit tuffast. Så fort jag känner mig ledsen eller gråter kommer det och sätter sig i knät och pussas. De är fina våra djur. <3

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

[Wiveka]
11/12/12, 4:03 PM
#4

#3

skönt att du äntligen fick hjälp Kyss

MrsCecilia
11/12/12, 6:38 PM
#5

#3 åhh..:( dumma sjukvård och kram till dig!

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Ulricah
11/12/12, 6:57 PM
#6

#3 Fy vad jobbig, hoppas det går bättre i fortsättningen.

Annons:
nakenkatt
11/12/12, 8:05 PM
#7

#3 men lilla gumman va tufft.men va skönt att du nu fick se din lilla bebis som rörde sig och mådde bra där inne.Det du berättar gör mig ledsen.men nu har du tagit dig igenon och nu kan det bara bli bättre,verkligen otur när man ska få sitt första barn.ha det så jättebra nu,ta det lugnt nu och du ska se att du kan njuta av din graviditet.KRAM.

noir
11/13/12, 8:43 AM
#8

Tack alla! Nu ska vi försöka njuta. Känns som om det dagliga livet och kommande jul äntligen får plats i mitt huvud igen. Ta hand om er <3

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: