Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Hälsovård,skötsel,omvårdnad

Förkyld katt?

2012-11-04 15:16 #0 av: dragonstar

Jag har varit småförkyld i flera veckor och nu har jag märkt att min kattunga inte har samma röstkvalitet hon busar på som vanligt men från ett öronbedövnade gällt skrig är det mer ett tyst krakade när hon låter.

är hon förkyld? och vad kan jag göra för henne?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Anmäl
2012-11-04 20:27 #1 av: mika21

Jag tror att det går över av sig självt :) Mina brukar också få en släng av mina förkylningar, nyser osv. Iaf min äldsta

Anmäl
2012-11-05 19:37 #2 av: dragonstar

Okej ska hålla koll på henne ett tag då. =)

Anmäl
2012-11-06 13:35 #3 av: Eine

Enligt veterinärer ska inte människor alls kunna smitta djur,det är olika virus.Skrattande Men har man torr inomhusluft kan det påverka luftrören på alla.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2012-11-06 17:21 #4 av: dragonstar

Ja ka nvar lite torrt här, bor i en stuga men ka tänka på att ha vatten stnde lite överallt för luftfuktare.. Kanske göra en elementhängare...

Anmäl
2012-11-06 20:54 #5 av: mika21

Är det så? Jag har hört att vi kan smitta djuren men inte tvärtom. Känns som att min ena ofta blir nysig och täppt efter jag har haft en rejäl förkylning. :P

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.