Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 725 ggr
jenny80
10/25/12, 10:33 AM

En kompis till Tindra!

Nu har Tindra-bus bott hos oss några veckor. En riktig liten sötnos är det. Men vi tror att flytten från 7 kattkompisar till att vara ensamkatt kanske var lite väl överdriven och Tindra verkar behöva en vän att busa med.

Eller rättare sagt, resten av familjen behöver soooova på nätterna! Skrattande

Det vi söker är en hankatt, hellst något yngre än Tindra, som är drygt 1 år.

Dock finns det två "problem".

1. Vi tog över Tindra eftersom hon inte kom överrens med en av de andra honkatterna. Det borde ju inte vara några problem med en hankatt, men man vet ju aldrig.

2. Vi har inte en jättestor budget för ytterligare en katt. Visst vi skulle kunna skaffa vilken random katt som hellst, jag vill gärna att Tindra får leka med en likasinnad knäppis! =) Dessutom vill jag ha en katt som är lika cool som Tindra är med nya miljöer! ;-)

Så om någon känner någon som känner någon som kanske möjligen kan tänkas nappa på detta. Hör gärna av er! =)

Vi bor i Eskilstuna

Annons:
[Wiveka]
10/25/12, 10:54 AM
#1

kika här efter omplaceringar Nordiska rexringen och titta under Cornish rex omplaceringar eller under de andra raserna.

jenny80
10/25/12, 11:05 AM
#2

Tack #1! Jag håller utkik där också! =)

Katthemsmatten
10/25/12, 11:30 AM
#3

Eller kanske man kan tänka sig en katthemskatt? Finns många behövande katter som kan bli jättebra kompisar till din lilla rex.

Medarbetare Hittekatter iFokus

jenny80
10/25/12, 11:52 AM
#4

#3 Problemet är ju att en Cornish verkar ha ett ganska säreget temperament och eftersom vi kommer att ta med vår katt/katter när vi åker bort eller hälsar på över en helg till exempel, så vill vi ha en katt med det psyket.

Inte roligt att ta en katt som blir rädd för att till exempel åka bil eller som ligger och trycker under någon soffa när man är borta någonstans…

Men annars skulle jag inte ha några problem att ta från ett katthem.

Eine
10/25/12, 1:24 PM
#5

Är Tindra kastrat? Om du berättat om henne tidigare så minns jag inte det. Kastrerade katter brukar ju lugna ner sig gentemot andra katter,men är hon bitchig även som kastrat så kanske hon ändå ska vara ensam?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

jenny80
10/25/12, 2:04 PM
#6

#5 HOn kastrerades just för att inte bråka. men det hjälpte inte. Dock så var det bara en katt som hon inte gick ihop med. Och de hade ju totalt 8 st.

Annons:
Eine
10/25/12, 2:47 PM
#7

#6 jag förstår. det kan ju vara hugget som stucket då,beroende på individerna.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

jenny80
10/25/12, 5:02 PM
#8

#7 Ja precis. Så det bästa vore ju om vi kunde få låna hem en katt på prov nån vecka för att se hur det går. Men jag inser ju att det kan vara svårt! =)

Eine
10/25/12, 5:25 PM
#9

#8 låna hem katt går nog,men sällan de hinner komma överens på den korta tiden.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

mjau74
10/25/12, 6:52 PM
#10

Kan ta en god stund før to voksne katter godtar hverandre. Jeg vil egentlig råde deg til å ta en kattunge. Voksne katter godtar oft kattunger uten større problemer.Kattungen blir også lettere å tilpasse deres livsstil. Men kattunger av crx er nok ikke så billige da.i

kvasikatten
10/28/12, 10:36 AM
#11

Det låter lite som du skulle hellre ha hund.  Att ta med katterna bort på besök/övernattning och förvänta sig att de ska fnatta runt som de gör hemma (dvs som hundar i ett nytt hem) är nog en utopi som jag ser det. Mina katter är oerhört sällskapliga och "människovänliga" men i en ny miljö rinner mycket av kaxigheten av dem och det kan ta timmar innan de finner sig tillrätta…. gäller både vuxna och ungkatter.
När man tar hem en kattunge (ensam) får man räkna med att den kräver massor med uppmärksamhet. 

Hoppas ditt "kattliv" blir bra :-)

Upp till toppen
Annons: