Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 434 ggr
mjau74
10/23/12, 5:31 PM

Valg av hoe til hannen min

Jeg lurer på om noen har eller vet om en kattunge som kan bli min fremtidige avlshoe. Hvilke linjer kan være spennende til hannen min. Han heter S*Shangri-La Felin Wicca far: CH Jungle Juice van Berkendonck mor:S*Xenomorphs Snow Storm

Annons:
A_KickEm
10/23/12, 6:23 PM
#1

Uppfödaren är kanske den som kan ge dig de bästa råden?!

Jag såg på din hemsida att han är B-blod - så det viktigaste är väl att spana efter en B-hona om du ska kunna använda honom själv (annars är det många som jagar efter B-hanar till sina B-honorCool). Beror ju lite på hur du tänker med din framtida uppfödning. Jag skulle nog i första hand söka en bra hona….kunde jag sedan använda egen hane för en kull så vore det en bonus.

mjau74
10/23/12, 6:38 PM
#2

#1 Vet at det i Sverige ikke er lov å bruke A-blod på B-blod,men det gjelder vell bare dersom hoen er B. Er hoen A kan en vell bruke både A og B-blods hanner.Eller tar jeg helt feil nå?!?

MonicaLagerquist
10/23/12, 7:05 PM
#3

En B-hane kan användas både till A och B-honor.

Stolt ägare till fem La permer

Mona22
10/23/12, 7:06 PM
#4

Efterssom hanen är B så kan du köpa vilken hona du vill .

Leta efter en hona som kompleterar din hane. Vilka styrkor och svagheter han han? Glad

mjau74
10/23/12, 7:15 PM
#5

#4 Han har vell ingen svakheter verken i utseende eller gemytt. Han vart enstemig Bis på sin første utstilling 29 sep.Dommeren trodde han var fra amerikanske linjer pgas hans størrelse.

A_KickEm
10/23/12, 8:05 PM
#6

Japp….feltänk av migSkäms

Annons:
Eine
10/24/12, 1:18 PM
#7

Om du går enbart på exteriör så välj någon du tycker är vacker,det finns många som gör så.

Önskar du sundhet,goda mammaegenskaper,bra stamtavla med friska katter bakom så långt man vet,så välj därefter,trots att det tar lite mer energi. En sådan hona kan vara jättesnygg ,det ena förtar inte det andra.Som uppfödare har vi inte mycket samarbete i rasen trist nog. Vi har olika avelsmål och medel att ta oss dit,så fundera på vad du vill med din. Och Bhanne är perfekt för då behöver du inte ta med den faktorn vid val av hona!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: