Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Avel, genetik och uppfödning

Valg av hoe til hannen min

2012-10-23 17:31 #0 av: mjau74

Jeg lurer på om noen har eller vet om en kattunge som kan bli min fremtidige avlshoe. Hvilke linjer kan være spennende til hannen min.

Han heter S*Shangri-La Felin Wicca

far: CH Jungle Juice van Berkendonck
mor:S*Xenomorphs Snow Storm

Anmäl
2012-10-23 18:23 #1 av: A_KickEm

Uppfödaren är kanske den som kan ge dig de bästa råden?!

Jag såg på din hemsida att han är B-blod - så det viktigaste är väl att spana efter en B-hona om du ska kunna använda honom själv (annars är det många som jagar efter B-hanar till sina B-honorCool). Beror ju lite på hur du tänker med din framtida uppfödning. Jag skulle nog i första hand söka en bra hona....kunde jag sedan använda egen hane för en kull så vore det en bonus.

Anmäl
2012-10-23 18:38 #2 av: mjau74

#1 Vet at det i Sverige ikke er lov å bruke A-blod på B-blod,men det gjelder vell bare dersom hoen er B. Er hoen A kan en vell bruke både A og B-blods hanner.Eller tar jeg helt feil nå?!?

Anmäl
2012-10-23 19:05 #3 av: MonicaLagerquist

En B-hane kan användas både till A och B-honor.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2012-10-23 19:06 #4 av: Mona22

Efterssom hanen är B så kan du köpa vilken hona du vill .

Leta efter en hona som kompleterar din hane. Vilka styrkor och svagheter han han? Glad

Anmäl
2012-10-23 19:15 #5 av: mjau74

#4 Han har vell ingen svakheter verken i utseende eller gemytt. Han vart enstemig Bis på sin første utstilling 29 sep.Dommeren trodde han var fra amerikanske linjer pgas hans størrelse.

Anmäl
2012-10-23 20:05 #6 av: A_KickEm

Japp....feltänk av migSkäms

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.