Annons:
Etikettsamåkning-och-transport
Läst 2753 ggr
dragonstar
2012-10-14 19:24

katter på tåg

Ja nu till hälgen ska jag och luna åka hem med tåget och hälsa på sambon. Detta innebär då fler timmar på tåg o en transportbag.

Nu undrar jag om jag ksa tänak på något speciellt?

Hon åkte samma resa fär 3 vecor sen fast d blev den ju kortare för vi tog bilen.

Funderar på om jag ska ta bort maten några timmar innan?

Vi ska åka på fredag efter att jag slutat skolan så efter 12 tiden.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
cosmonita
2012-10-15 18:48
#1

Hur många timmar handlar det om?

Eine
2012-10-15 19:51
#2

Sätt in en lite låda med sand,fäst den med dubbelhäftande tejp eller rulla ihop en bit med klistret på utsidan och fäst i burbotten.En tom glasslåda brukar räcka och får god plats. (alternativt att du går in på toaletten på tåget och sätter pottan där en stund . Liten vattenkopp och matskål kan du ju prova att ge henne ur ibland. Jag skulle inte ta bort maten om katten är van att resa,låt henne käka och ta med en varm mysfilt.Katter brukar kunna hålla sig och även låta bli mat och vatten,men det är bra att vara förberedd ,SJ kan ta tid på sig ibland.FlörtLycka till!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

dragonstar
2012-10-18 15:53
#3

Det handlar om ca 4-4,5 timmar.. Hon är i en kattbag ren såndär mjuk väska jag bär på.

Vi åker pendel, sj och sista biten bil.

Svårt att ha med en låda i väskan.  Men ska jag ta undan mat ett tag innan?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

ChristinaSwe
2012-10-19 16:26
#4

Jag åker en hel del tåg mid mina katter inga problem, har en matlåda med lock för sanden. Sätter på dem sele på tåget så jag kan ha luckan öppen och de kan kika ut/ligga i mitt knä en stund. Mat och vatten får de både innan och under långa reser. Fungerar hur bra som helst.

cosmonita
2012-10-20 12:36
#5

Jag tror tom att katten kan åka utan sandlåda när det inte är längre än 4-4,5 timmar. Man kan ha liten låda och sand med sig separat och ta fram vid någon paus men en katt brukar kunna hålla sig också.

Sen skadar det inte att ha tidningspapper och tyg i transportburens botten samt en extra omgång + hushållspapper om olyckan är framme.

Katten behöver inte äta direkt innan avfärd utan ett par timmar innan.

Såg nu att du kanske redan åkt, om du menade fredagen 19/10

dragonstar
2012-10-22 14:15
#6

Vi reste utan låda och det gick bra. Hon satt i sin bur hela vägen och jag hadde den bredvid mig så jag hadde öppet och kunde klappa henen hon tittade ut och sniffade lite och sen var hon nöjd och sommnade.

Resan hem igen ska bli intresant då vi nu har ne kattunge med oss och den katte ngallskriker såfort den blir satt i en transportbur elelr på annat sätt inte får sin vilja igenom. Stackars medresenärer..

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: