Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 692 ggr
lockar
10/8/12, 9:12 AM

8 oktober

God morgon. Har semester idag. Det är tystare här hemma nu när både Igor och Ivan har flyttat. Har en liten spinnmaskin (Iris) som ligger i mitt knä.

Ha en bra dag.

Annons:
monica38
10/8/12, 9:39 AM
#1

Godmorgon! Saknar iris sina syskon? Ivan trivs väldigt bra verkar det som. Han tar för sig som bara den här hemma :)) helt orädd, inatt fick han först inte komma upp till vårat sovrum för Ramses, tog en timme sen var han uppe hos oss en sväng men sov nog här nere. Han verkar rätt så tuff av sig. Igår klippte vi han klor det gillade han inte dock men vi fick det gjort iaf. Han är så kelen o go!

LiloN
10/8/12, 10:01 AM
#2

Igor sitter på min axel och spinner högt! Och hjälper till vid datorn. Flört

Jag har haft migränflimmer (ögonen) hela morgonen här. Tror det var för att jag blev orolig för Igor. Det är lite vätskande och kom lite blod bak på ena "kulan" efter kastreringen. Jag har ringt och de bad mig tvätta med vatten och avvakta. Han mår ju bra i övrigt och verkar inte ha ont.

OM han slickar bad de mig sätta på krage… På en så liten? De sa att man kunde tillverka en av kollegieblockets fram- eller baksida? Någon som vet hur detta fungerar?

Jag är ju hemma och passar honom här så jag vet inte om det behövs. Avvaktar ett tag till och verkar han bli påverkad åker jag in med honom. Får väl se hur mycket jobb det blir idag.Obestämd

Hälsa Iris Birgitta!! Det verkar inte som Igor saknar sina syskon nu. Han gick och strök mot hunden nyss.

Leffe
10/8/12, 10:06 AM
#3

Kul att det går bra hemma hos er.

Här är det ett besök på Karolinska som gäller - katterna slipper. Massa blodprov som ska tas inför läkarbesök på onsdag

Sköt om er

nakenkatt
10/8/12, 10:44 AM
#4

Ledig Måndag efter helgen.Den har varit lugn så jag känner mig ganska pigg.Ska ta och göra färdigt snögubbar som ska med på julmarknaden på biblioteket den första advent.Katterna sover gott på sina resp.platser.Det är för konstigt med dem alla har de sin favoritplats,igloo,säng mm.går ngn och lägger sig i Eddies säng och han får se det då är det bara för den att gå därifrån när han kommer.Det ser för roligt ut.Ute är det en typisk oktoberdag med grå himmel och massor av gula blad.Må så gott!!

lockar
10/8/12, 11:17 AM
#5

Det låter bra med Igor och Ivan. Hoppas det går över snart för Igor. Jag vet hur det är. Jag är själv en riktig hönsmamma för mina katter.

Iris blev glad när jag kom hem. Hon har nog saknat dom lite. Men det går över fort, som tur är.

LiloN
10/8/12, 1:41 PM
#6

Nu är det OK. Han är mer än aktiv här och jag funderar på hur jag ska få honom att INTE sitta på datorn hela tiden och ställa om bokstäverna… nyss skrev jag med siffror här. Måste ju få något slags arbete gjort. ;)

Jag som var orolig när han sov. Nu vore det ju skönt om han tog en liten tupplur så jag fick jobba på lite. =)

Annons:
Mona22
10/8/12, 2:40 PM
#7

Nu är Oldsen besiktad med blankt papper. Fick så mycket beröm för den både på och under. Han bad mig gå under och kolla själv hur fin den var.
Snart är det dags för vardagsbilens besiktning men där finns det rost under då den körs på vintern och det bara MÅSTE saltas!! Om folk kunde lära sig köra istället så hade inte bilarna rostat bort.=/ Hoppas endå på att den går igenom sen. Nu är det lite tv-dags. Ha en bra dag allihopa.

Ulricah
10/8/12, 5:03 PM
#8

#6 Det går att lära dem att inte gå på tangetbordet. Dock räknas tydligen inte touchplattan som tangentbord Obestämd

En strålande vacker höstdag med blå himmel och sprakande löv har övergått i gråmurr och jag sitter och kurar med en kopp te och undrar vad jag ska göra.

Efter en kurs med ett flertal labrapporter, redovisningar, diskussionsseminarier och en mastig hemtenta på 4 veckor så har vi nu en kurs med bara föreläsningar och nästan inget att förbereda hemma. Det känns ju onaturligt att ha tid med städning, tvätt etc Flört

MrsCecilia
10/8/12, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#4 Åhhh, så skönt att fler än mig är av den oroliga sorten Flört Jag är värsta hönsmamman och bara de hickar så blir jag orolig..Haha:-)

Fick ett ryck och möblerade om kattställningen och nu är hängpungen populärast i hela huset. (ett år senare liksom:)

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Upp till toppen
Annons: