Annons:
Etikettför-ev-allergiker
Läst 2896 ggr
rockbruden87
9/11/12, 3:47 PM

Ägare till rexkatter i Eskilstuna sökes

Jag söker personer i Eskilstuna eller i närheten som har en rexkatt. Både jag och min sambo älskar katter men har tyvärr inte kunnat skaffa någon pga hans allegi. Jag har läst att vissa katter så som cornish rex och devon rex är allergivänliga. Min sambo skulle hemskt gärna vilja få möjlighet att träffa en rexkatt för att testa om han tål dem.

Så om det är någon som kan tänka sig att låta oss komma och hälsa på deras katter eller känner någon?

Annons:
lejoneva
9/11/12, 4:28 PM
#1

Skrev på ett annat forum och tipsade dig att kolla på uppfödare. Det kan du göra på Nordiska Rexringen t ex.

Holtan
9/11/12, 5:27 PM
#2

Jag bor i Sollentuna (3mil utanför Sthlm), de är inte så nära kanske, men välkommna är ni om ni skulle vilja :)
Jag har en cornish tjej hemma och inga andra djur.

Skriv om de låter intressant :)

Anki-Egerbrandt
9/11/12, 7:14 PM
#3

Ni får gärna komma och hälsa på hos mig om ni vill :)

Jag bor i Skogsängen, Eskilstuna…. har dock hund, så om han är allergisk mot hundar så kanske det inte går så bra?

Kontaktinfo finns på min hemsida www.rexlicious.se bara att ringa om ni vill komma och klappa kisse! :)

/Anki

[Wiveka]
9/11/12, 7:19 PM
#4

och vi bor i MariefredFlört

jonsey81
9/11/12, 11:36 PM
#5

Vill ni får ni gärna hälsa på hos oss på norr i eskilstuna, vi har dock sphynx och cornish 1 av varje…. :)

Kontaktinfo finns på www.prexis.se

// Jeanette

kvasikatten
9/12/12, 9:32 AM
#6

Jag meddelar en god vän ditt inlägg - hon har bara Cornish Rex, bor i Eskilstuna och är uppfödare.
Min privata mailadress är karin@kvasikatten.se - skicka ett mail med ditt tel nummer så kan hon ringa dig.
Hon har även katt för omplacering.
Kram Kvasikattens Karin

Annons:
Trollhassel
9/12/12, 9:45 AM
#7

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Wand
9/12/12, 12:01 PM
#8

All allergi är självfallet heeeeeeeelt individuell, och det finns många allergiker som inte tål cornish - men jag fick hem min tös på prov i torsdags och ingen av oss 3 medlemmar i familjen har reagerat. Min lillasyster är hyperallergiker då det kommer till nästan alla djur, har extrem astma och har aldrig ens kunnat passera en katt utomhus utan att reagera på något vis, men Vampi tål hon. 

Visst, det har ju skett små nysningar emellanåt, men det är knappt så man tänker på det. Vet egentligen inte ens om det beror på henne….

SÅ jag önskar er lycka till i alla fall! Om ni klarar cornish så är ni lyckligt lottade ska ni veta, för jag har aldrig stött på ett så underbart djur någonsin.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MyTwiggs
9/13/12, 10:59 AM
#9

Som #7 säger - Vi bor i Eskilstuna! www.mytwiggs.com

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

rockbruden87
9/13/12, 6:29 PM
#10

oj vad många svar jag fick :) jag har kommit i kontakt med en uppfödare här i stan som vi ska besöka i helgen. Så nu gäller det bara att hålla tummarna!

Leffe
9/13/12, 6:40 PM
rockbruden87
9/20/12, 9:40 PM
#12

Har nu varit hos uppfödaren. Helt underbara katter! De va vädigt sociala och mysiga. Sambon kände inte av någon allergi under tiden vi va där, så det ser lovande ut :) Dock ska vi dit fler gånger för att vara på den säkra sidan.

Leffe
9/20/12, 9:41 PM
Annons:
Xenomorphs
9/21/12, 9:28 AM
#14

Ett tips!

Nästa gång ni skall till uppfödaren, ta med några kuddfodral som katterna kan ligga på under tiden ni besöker uppfödaren. Då kan ni själva sova på dem på natten och då brukar man märka om man reagerar eller inte. 

Lycka till

-- Eternity is a very long time --

Upp till toppen
Annons: