Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 2150 ggr
Wand
9/5/12, 7:19 PM

"Min" cornish!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För väldigt länge sedan (kanske ett år sedan?) så researchade jag lite här på cornish rex iFokus kring denna ras. Jag har aldrig förr haft något större intresse i katter i överlag - undantaget är siameser då de alltid, sedan längre än jag egentligen kan minnas, har varit en stor dröm för mig. 

Jag intresserade mig för cornish först och främst för att någon lite lättvindigt nämnde att de kan vara bra för allergiker, men självfallet är det extremt individuellt, precis som allt annat.

I alla fall så lades allt på is.

Då jag tvingades omplacera min hund så kände jag att jag verkligen behöver djur i mitt liv, så jag och min bästa vän skaffade ett systerpar av vanliga huskatter som bor hemma hos min vän. Jag blev frälst i katter direkt.

Nu då jag vill ha en helt egen katt, som jag kan ha hemma hos mig i min egen vård, så har jag åter kollat upp cornish, devon, siames etc.

Jag fick kontakt väldigt spontant med en uppfödare i Järvsö som ville ha fodervärd till två av sina katter. En sphynx och en cornish. Jag nappade direkt men hade inte direkt förväntat mig att hon skulle välja mig som foderhem då jag inte har så stora erfarenheter av katter, men det gjorde hon.

Zoot'z Vampires Kiss, också kallad Vampi, är en cornish rex-dam uppfödd av denna uppfödare vid namn Martina och imorgon vid 10/11-tiden så kommer hon hit på prov i någon vecka för att se om vi klarar av det med allergin. För mig är det inga problem, men min syster och far är det lite värre med.

Jag är så extremt glad och förväntansfull. Om det här funkar så kommer hon skrivas över på foder hos mig och sedan blir hon _min_. Jag är helt förälskad i denna lilla kattdam och hoppas innerligt att allt ska funka som jag hoppas.

Håll tummar och tår, gärna händer och fötter också!

Bjuder på en liten bild på Vampi, fotad av uppfödaren. Imorgon lär jag fota tusentals bilder med min kamera som jag kan slänga upp. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Leffe
9/6/12, 4:41 AM
LiloN
9/6/12, 12:29 PM
#2

Stort lycka till! Jag ska hämta hem en rex i början av oktober och längtar som en tok! Glad

Wand
9/6/12, 12:50 PM
#3

Tack hörrni! Vampi kom hit vid 10 imorse och trots att det bara gått några timmar så är jag sååååååå kär i denna lilla varelse. Kyss Hon blir sur så fort jag reser mig upp för att hon vill ligga i mitt knä, och hon ligger på min mage nu när jag ligger i sängen och ser på film, hon vill även sitta i knäet och mysa när jag sitter vid datorn vid skrivbordet och hon spinner oavbrutet medan hon gnider sig emot mig hela tiden. 

Varm och mjuk är hon också!!

Varken jag eller min far har känt av någon allergi än och trots att han inte var riktigt sugen på en katt egentligen så är han lite småkär han med, och jag tror att det här kommer gå alldeles utmärkt. Håller tummarna. <3

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

nakenkatt
9/6/12, 12:56 PM
#4

Låter jättehärligt.Lycka till med den nya familjemedlemen.

[erika3577]
9/6/12, 1:00 PM
#5

Grattis till nya familjemedlemmen!!

Får själv hem världens sötaste cornish på söndag!! LÄNGTAR massor…

[Wiveka]
9/6/12, 1:44 PM
#6

Åh, vad kul!!!

Annons:
jeenova
9/6/12, 2:03 PM
#7

Ett stort lycka till nu!

Wand
9/6/12, 5:08 PM
#8

Tack återigen alla, om allt fortsätter att flyta på som hittills så kommer vi 100% säkert att ha henne kvar! 

Jag har en snabbfråga bara - hon har inte kissat eller bajsat, varesig i eller utanför lådan, sedan hon kom hit för 7 timmar sedan. Beror det på att hon precis kommit hit och är lite nervis eller bör jag oroa mig?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
9/6/12, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ville bara visa fina damen. Kyss Hon sitter i mitt knä nu och spinner och gnider huvudet emot min arm och mitt ben hahaha. Hon vill verkligen vara med en hela tiden, det är så underbart!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

mjau74
9/6/12, 8:55 PM
#10

Du er heldig :)

Jeg kunne også tenkt meg å være forvert. Men jeg bor i Norge og derfor bor jeg altid for langt borte hehe..

Wand
9/6/12, 9:46 PM
#11

Haha! 

Finns det inga fodervärdsavtal borta i Norge då? Skrattande Men ja, det är inte alla som har turen att få min kissemiss. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

mjau74
9/6/12, 10:45 PM
#12

Rasen er ikke så stor her i Norge som den er i Sverige desverre. Men får håpe den blir det.

Lykke til med fin kattefrøken :)

dragonstar
9/7/12, 1:21 AM
#13

Grattis !

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Anki-Egerbrandt
9/7/12, 7:45 PM
#14

Grattis till en kanonfin tjej!

Jag har en kullsyster här hemma som också är fantastisk på alla sätt och vis! :)

Wand
9/7/12, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#13 Tack!

#14 Underbart, och tack! Vad heter tösen? 

Vill slänga in en till bild på finaste tjejen Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Anki-Egerbrandt
9/8/12, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hon heter Zoot´z Victorias Secret :)

Lägger in en bild på henne med, så du får se hur hon ser ut!

Wand
9/10/12, 10:43 AM
#17

Åh så fiiiin, och lik syster. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Upp till toppen
Annons: