Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 745 ggr
MrsCecilia
8/30/12, 7:04 AM

30 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju inte det lättaste att trixa i Robban hans medicin, han går inte riktigt på det här med att gömma i maten.

Nu har han dessutom snott Stiinas bädd som då blev jättesur och sover nu i transportburen. Har beställt ny bädd från Johanna och förhoppningsvis kommer den snart.

Näst sista dagen på jobbet!

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

Annons:
LiloN
8/30/12, 10:31 AM
#1

Katter är ju mer smarta så när det gäller att hitta medicin i maten. Fast vår pudel (som tyvärr inte finns med oss längre) lärde sig det där också. Till slut fick dottern rycka in och trycka tabletterna bak i halsen på honom så han svalde… Jag var för mesig där tydligen. ;)

Hoppas få bli frisk snart själv. Har haft småfeber till och från över en vecka nu. =( Min hals ser inte rolig ut längre. Har läkartid imorgon. Får väl se om det blir penicillin eller inte. Som egenföretagare är det förstås bara att jobba på och hoppas att ipren hjälper lite.

nakenkatt
8/30/12, 10:38 AM
#2

ja jag tror Robban vill behålla den där bädden själv. Idag har jag ledigt och ska gå ut och ta en kopp kaffe med min minsta dotter.fast just nu är hon min största dotter,bebben har ej kommit ut än.Idag ska jag plocka ogräs som ska torka till vintern och bli sköldpaddsmat.klöveroch kirskål är favoriterna.Finns också en hel del att göra inomhus.Ha en bra dag!!!

Eine
8/30/12, 12:28 PM
#3

Goddagens! Ska precis iväg och HCMtesta en hanne. Attans så mycket pengar det går åt när man har uppfödning..Tur att jag är en *rik * kattuppfödare, iaf rik på utgifterObestämd.Nåja ,har man tagit fan i båten får man ro honom i land ocksåGlad.Sköt om er!

TS pussa på Robban.

#2 Lycka till med barnbarnet på GKyss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Zelda12
8/30/12, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

30 augusti.. Jag kan ju passa på att presentera oss då, eftersom jag har "tjuvläst" här inne ganska så länge nu! :)
Amanda heter jag och bor i Göteborg, jag och min familj (sambo och son 11 år) har haft turen att få hem två fina Cornish-flickor i sommar.
Underbara Zelda, sv/vit van, odd-eyed, S*Fort Knox White Queen flyttade hem till oss den 1 juni. Zelda har varit sommarens stora kärlek och blivit så bortskämd en liten prinsessa kan bli. Hon är otroligt social, såklart, och alltid glad.
För knappt en vecka sen åkte jag till Helsingfors och hämtade Zeldas halvsyster Lumi, Fi*Windseeker Apeline St Ives, samma färg som Zelda.
Så nu är det fullt ös här hemma med två sessor som kör race från tidiga mornar till sena kvällar, men just nu är det alldeles stilla då båda två ligger och snusar här bredvid.
Vi är så glada att ha hittat den här underbara rasen. Har några vänner som har Cornish och fick lite varningar innan vi bestämde oss "de är rätt så dryga, ska vara överallt hela tiden och pratar jämt".. Men för oss är det ett rätt älskvärt beteende. Har haft bullterrier innan så är van vid "dryga" djur, dvs underbara clowner som aldrig blir riktigt vuxna Skrattande

La upp ett album med lite bilder på töserna, kika gärna.

Mvh Amanda

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Leffe
8/30/12, 2:12 PM
#5

TS Det räcker ju att säga att Robban är en Cornish så det är bara för Stina att rätta sig därefter.

#1 Krya på dig

#3 Hoppas det går bra. "Rik" ja du har ju Cornish. Finns det något värdefullare egentligen.

#4 Välkommen in i aktiviteterna. Det var jättefina bilder i ditt fotoalbum.

Här slåss moln och sol på himlen, men det struntar katterna i. Alla utom Sessan sover. Hon vill få min uppmärksamhet istället för datorn

Sköt om er

jeenova
8/30/12, 2:15 PM
#6

#4 Jaså så det var du som norpade åt dig White Queen :D hon är så riktigt himla fin!

Annons:
MrsCecilia
8/30/12, 2:22 PM
#7

Välkommen Zelda!

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

nakenkatt
8/30/12, 3:03 PM
#8

varmt välkommen hit ska du vara.

Zelda12
8/31/12, 8:53 AM
#9

#5,7,8 Tack så jättemycket :)

#Ja, hon är världens finaste kissemiss, faktiskt (inte det minsta partisk) ;)

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Eine
8/31/12, 10:16 AM
#10

Välkommen hit Zelda!Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upp till toppen
Annons: