Annons:
Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 3280 ggr
dragonstar
2012-08-23 00:29

Katt som spyr?

JAg har lärt mig att alla katter spur ibland. Men de senaste två daganra har min katt spytt några gånger er dag. Hon äter kattgräs och har äteit massos med flugor hon fångat.

Nu undrar jag om andra har liaknande problem?

När bör jag börja oroa mig över henne?

Ibladn spyr hon bara släm och ibland spyr hon mat.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
noir
2012-08-23 07:42
#1

var uppmärksam, min Cornish beteer sig så om hon äter fel mat, exempelvis klarar hon inte ens en bit av hills foder och inte royal cannin.

men ibland spyr hon slem och det är för att hon hostar tills hon spyr, Hon har nämnligen astma och sen hon börja inhalera kortison och får rättfoder spyr hon inte. Som med alla asmatiker djur som människa kan man behöva inhalera extra vissa gånger pga att man reagerar på för mycket damm eller annat. så de har väll hänt någpn enstaka gång. Ett år med inhalation och hon är en helt vanlig cornish i sinnet och energi!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

dragonstar
2012-08-23 18:07
#2

Jag Ska hålla koll på henne och sambon gör det han med. Vi är itne allt för oroliga då hon som sagt ätit massor med harkrankar och annat den senaste dagarna och dessutom tuggat gräs och blommor ( inte giftiga vad jag vet)

Funderar om något fastnat i näsgågnen och irterar. Om det inte lägger sig snart eller om hon uppvisar något annat såa blir det vetrinär.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Holtan
2012-08-23 20:09
#3

Om hon kräks i samband med att hon äter så ska du åka in med henne.

dragonstar
2012-08-23 22:49
#4

Hon har kräkts någong gång efter mat men hon har även ätit utan att kräkas. Hon reagerar inte på smärta när jag lyfter eller försiktigt känner ingenom magen.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MyTwiggs
2012-08-24 06:59
#5

Jag tror att din katt kräks för att hon ätit insekter. Insekter är ganska svårsmälta, och om kissen redan visat prov på överkänslighet så reagerar säkert hennes mage på allt som inte är det vanliga. Avvakta och se du. Om något fastnar i näsan brukar katterna fnysa och kvälja hela tiden och tappa i kondition snabbt.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

dragonstar
2012-08-27 22:36
#6

Hon har nu slutat kräkas och beter sig som vanligt. Kände att på mig att det inte var något att panika över.

Men självkalrt kommer jag hålla lite koll på henne den närmaste tiden så att det inte är en falsk förbättring.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
noir
2012-08-28 06:21
#7

Skönt. hoppas på att det bara var dumma insekter eller så som tillfälligt vände upp och ner på magen

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: