Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Övrigt

"mentor" sthlm

2012-08-21 20:53 #0 av: Fornuddens

Hej allihopa! 
Jag sitter med en sphynx och en cornish rex och är supersugen på att ställa ut! Dock är jag lite feg av mig och vågar inte riktigt göra det. Vet inte vad jag ska göra innan med cornish rexen, och hur utställningen går till osv.

Så jag hade gärna velat ha någon i stockholmsområdet som skulle vilja hjälpa mig med rextjejen, plus är ju om du också har koll på sphynx, men främst rexen. Är helt ny på utställningsfronten så mycket info behövs :)

Även andra frågor inom rasen kommer vara intressant såsom genetik osv.

Anmäl
2012-08-21 23:30 #1 av: Leffe

Jag bor i Solna och har haft en hel del med utställningar att göra. Både att ställa ut och vara med att arrangera.

Anmäl
2012-08-21 23:56 #2 av: Fornuddens

Vad behövs förberedas innan ? Tvättar man katten eller gör något speciellt förutom klippa klor..?

Anmäl
2012-08-22 00:17 #3 av: Leffe

Jag gjorde aldrig något speciellt mer än att jag borstat pälsen innan. På morgonen på utställningen gjorde jag lite putsning med sämskinn på någon för att få fram bra vågor i pälsen. Andra använde jag en bortse samt på vissa hade jag på lite Polyglos för att det skulle vara bra vågor. Du märker ganska snart vilken av behandlingarna dina katter behöver. Sedan en viktig sak - rena öron

Anmäl
2012-08-22 00:34 #4 av: Fornuddens

Tack för svar. Såhär ser min tjej ut, jag antar att hon har ganska bra vågor i pälsen?

Anmäl
2012-08-22 01:49 #5 av: Leffe

Hon har jättefina vågor

Anmäl
2012-08-22 01:58 #6 av: Fornuddens

Skulle gärna vilja veta hur hon ser ut för övrigt, för och nackdelar. Alltid roligt att lära sig. Kanske svårt att utgå från en bild iochförsig.

Anmäl
2012-08-22 07:08 #7 av: noir

lägg upp fler bilder, tex profil när hon står normalt o.s.v

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.