Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 593 ggr
Leffe
8/3/12, 10:29 AM

3 augusti

Säger som vanligt: OS på teven. Sedan ska jag hinna med att åka bort en stund,

Sköt om er

Annons:
nakenkatt
8/3/12, 10:46 AM
#1

God fm allihopa.Här är det grått och trist och regnet hänger i luften.jag håller på och laddar för en jobbarhelg,den första efter semestern faktiskt.Eftersom många boende åker bort över helgen tänkte jag ta och ställa till med storbak,det brukar uppskattas mycket av killarna.det får nog bli bullar.Fördelen med att jobba ensam på helgerna är ju att man kan styra lite själv vad man vill göra.Hoppas ni får ett trevligt veckoslut alla ni som är lediga.

Mona22
8/3/12, 11:40 AM
#2

Idag fyller jag år så det blir lite fika snart. ska se om man köper sig en tårta eller så. känns inte så viktigt att fira födelsedag då man inte kan göra något åt att man blir äldre Tungan ute

Har varit och kollat på kattungar idag och jag är helt kattungesjuk. Får se om Traxxas vill leverera några, hon ser så liten ut Obestämd

Ha en bra dag allihopa.

nakenkatt
8/3/12, 11:50 AM
#3

#2 när ska hon ha sina ungar?? min hona ska ha runt 28 september om allt går som det ska.

noir
8/3/12, 12:28 PM
#4

#2 baka din egen tårta :)
Finns en jätte go enkel tårta som brukar kallas Karin tårta. det är maräng/sockerkaka, grädde och hallon i en långpanna! :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Eine
8/3/12, 1:37 PM
#5

Grattis, och god eftermiddag!

#1 baka bullar är aldrig fel.Ska göra Rimbobullar nästa gång.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
8/3/12, 1:50 PM
#6

Rimbobullar det lät intressant,du vill inte dela med dig av receptet??

Annons:
Eine
8/3/12, 3:08 PM
#7

Självklart! Du kan även söka på inter net,de är klassiker!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
8/3/12, 4:00 PM
#8

#3. Dag 65 är nu på måndag men hon har blivit liten igen så har vi otur blir det inga :-( #4. Är så dålig på att baka. #5 Tack :-)

noir
8/3/12, 4:05 PM
#9

Nejdå, ingen är dålig på att baka när man har ett recept att följa. Sen att den inte blir perfekt är egentligen skit samma. Det är huvudsaken det smakar bra :D

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Eine
8/3/12, 4:42 PM
#10

#6 Här är ett.

Rimbobullar
20-25 st

Vetedeg
25 g jäst
2 dl kall mjölk
200 g rumsvarmt smör
2 msk socker
2 tsk vaniljsocker
360 g (6 dl) vetemjöl

Fyllning
75 g smör
2 msk socker
2 tsk vaniljsocker

Pensling
1 ägg

Garnering
1 dl florsocker
1 msk vatten

Smula ner jästen i en degbunke. Tillsätt mjölken och rör om tills jästen löser sig. Rör ner socker, vaniljsocker och mjöl. Klicka i det rumsvarma smöret och arbeta samman det till en smidig deg. (ca 5-10 minuter med bakmaskin) 

Degen ska inte jäsa utan stjälp ut den direkt på lätt mjölat bakbord. Kavla ut degen på till en fyrkantig platta, ca 40×40 cm. Sporra eller skär ut fyrkanter, ca 8×8 cm. (Jag gjorde en något mer rektangulär platta och tog ut 20 bitar istället för 25)
Rör ihop allt till fyllningen. Lägg en liten klick fyllning i mitten av varje ruta. Vik in alla hörnen över fyllningen och tryck till. Placera de små degknytena i aluminiumformar. Låt jäsa under bakduk i 2 timmar.

Pensla bullarna med uppvispat ägg och grädda i 250 grader 6-8 minuter. Låt svalna.
Rör ihop florsocker och vatten, häll lite glasyr ovanpå varje bulle

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MrsCecilia
8/3/12, 6:05 PM
#11

#2 Hjärtligt grattis!!

#4 åh, den älskar jag. Har du nåt bra recept?

I dag har vi varit med alla katter och vaccinerat dem, det var inge populärt och de skrek hela vägen dit och hem. I bland känns det som ett zoo :-)

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

noir
8/3/12, 7:55 PM
#12

njä, min faster är bäst på den men jag brukar googla och sen välje ett recept med bakpulver för att inte få en sten hård botten

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: