Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1103 ggr
MyTwiggs
2012-07-23 18:48

Missan bits! Någon som har tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket har jag varit med om, men detta är nytt!

Jag tror att jag måste beskriva beteendet ganska väl för att det inte ska misstas för vanligt överslag som många katter får när man kelar med dem.

Missan (fd Kisi) är dryga 4 år och kastrat. Hon har haft tre kullar och bor kvar hos oss och är lycklig och glad med det mesta, för att inte säga med allt.

Hon har dock lagt sig till med något som vi blir mer och mer bekymrade över. Det började med att hon frenetiskt ville komma åt och gos-tugga på armband och knappar. Allt som stack ut från kläder och smycken fick henne väldigt fokuserad. Högt spinnande och med en väldigt intenssiv blick bufflar hon och tar i för att komma åt något att bita i.

Vi började fya henne och sätta ner henne på golvet när det blev jobbigt, men nu har problemet blivit värre och värre. Nu kan vi inte ha henne i knät alls, för om man hindrar henne för att komma åt smycken och dragkedjor eller knappar så biter hon där hon kommer åt. Det är jättetråkigt. Både jag och min sambo har blivit bitna ganska ordentligt.

Det här är något hon lagt sig till med nu som 4-åring. Hon har aldrig haft något liknande beteende förut.

Hennes tänder är fina och hon äter ett foder som unerhåller tugg-behovet. Hon kommer bra överens med de andra katterna och leker med leksaker och kattkompisar. Det verkar inte ha någon betydelse hur mycket vi aktiverar henne. Det har blivit ett maniskt beteende.

Någon som varit med om något liknande? Jag vill ju ha min Missa tillbaka i knät!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Annons:
EvaG
2012-07-24 08:33
#1

Kan hon ha fått ont någonstans?

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Eine
2012-07-24 12:32
#2

Har till och från under natten funderat på din katta. Jag har haft flera som har ett snutt-småbitasbeteende,och jag har dragit slutsatsen att de vill ha mat när de gör så. För när jag klappat och sedan tröttnat på (i mitt fall) småbitande, och puttar ner dem på golvet,går de i 99 fall av 100 till matskålen och käkar lite. Om er katta bits efter en stund ,slulle jag inte ta upp henne i knät,men ge henne en smekningar när jag går förbi.Och ge henne fri tillgång till mat om hon inte har det,samt rejäla leksaker som hon kan snutta-bita på.. Vet inte vad jag annars skulle göra..Det är ju trist när ens katter bits!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
2012-07-24 19:32
#3

# 1 Nej, det verkar inte så. Det här är något annat.

# 2 Hon har fri tillgång, men jag ska titta på henne nu och se om hon också går och äter om man puttar bort henne från knät. Jag har inte tänkt på det.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Vixxen
2012-07-25 01:04
#4

Har PM:at dig!

Upp till toppen
Annons: