Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1163 ggr
mjau74
7/12/12, 4:33 PM

Drektig katt med løpetid??

Jeg lurer på om det er muligt at en drektig katt kan få løpetid?? Synest dette virker veldig rart, har  aldrig opplevd det før eller hørt om det.

Sabrina har nå halontutter og magen har blitt synligt større.

Ho har hele tiden latt seg bli paret, løpetid eller ikke. Men jeg trodde at når en katt har blitt drektig skulle jo vell løpetidene stoppe opp???

Noen som har opplevd dette eller vet hvorfor det er sånn?

Annons:
Eine
7/12/12, 4:59 PM
#1

Några honor jag haft/har låter sig paras om de går ihop med hannen och tycker om honom. De verkar inte ha ett dugg emot det. Så kan också en dräktig hona få ett löpliknande beteende runt dag 42.Det har jag sett många gånger. De har ändå varit dräktiga och fött kull på utsatt tid.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

mjau74
7/12/12, 5:15 PM
#2

#1 Tusen takk for svar :) Jeg begynte å lure på hva i all verden dette var.

Siste løpetiden til Sabrina var i uke 22, så da blir det ca 42 dager siden den. Stemmer nok det du skriver da.

En lærer noe nytt hele tiden :)

mjau74
7/12/12, 5:25 PM
#3

Men da var det en annen ting jeg også kom til å tenke på. En hokatt som lar seg pare utenom løpetidene kan vell også bli drektig i desse periodene? Det er jo parrigsakten som setter igang eggløsningen hos katter. Da vil det jo si at hokatter som lar seg pare hele tiden kan bli med kattunger utenom løpetiden. Eller tar jeg feil?

MonicaLagerquist
7/12/12, 7:49 PM
#4

En dräktig hona kan visa löp men hon kan inte bli dräktig med ytterligare en kull.

Sen kan honan få livmodersinflamation av att bli parad och i sen dräktighet kan parning sätta igång förlossninge.

Jag låter inte mina dräktiga honor bli parade.

Kan inte hanen hålla sig i skinnet så får han inte träffa honan.

Stolt ägare till fem La permer

mjau74
7/12/12, 8:14 PM
#5

#4 Visste ikke at hoen kunne få livmorsinfeksjon av å bli paret under drektighet.

Jeg trodde dette kun kunne skje dersom en hokatt fikk gjentatte løpetider over lengre tid uten å bli paret.

Eine
7/12/12, 10:27 PM
#6

När honan blir parad utan att löpa är ju inte livmodern öppen,så i min enkla hjärna kan det inte bli påverkan där inne. Har heller aldrig hört om någon vars hona råkat ut för det.

Men kanske någon annan har egna erfarenheter av det?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
Upp till toppen
Annons: