Annons:
Etikettomplacering
Läst 2865 ggr
MagicPaws
6/14/12, 5:43 PM

Min StarChild kommer snart söka nytt hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kära dam S*Magic Paw's Enchanting StarChild kommer inom snar framtid söka ett nytt hem.
Hon är född och uppvuxen hos mig. Är 3år gammal (*090506)
Hon är rödmaskad och har fått en kull i vintras. Hon kommer kastreras före försäljning samt vaccineras då det är dax för det samt besiktas.

StarChild är en väldigt mjuk dam, och inte så framfusig som många CRX kan vara, hon är inte en direkt knäkatt och inte en katt man bär på även om hon accepterar detta.

Hon älskar att komma och mysa när man ligger i sängen, pratar med en mjuk och kvittrig röst. Hon kan ge kärleksnyp men är absolut inte hårdhänt eller elak. I flocken är hon högst i rang men inte hård eller elak, hon försvarar sin position men är inte aggressiv och dominant mot de andra mer är att de inte är elaka mot henne.

Hon har tyvärr aldrig haft så tjock och fin päls som jag önskat och just nu är hon "naken" över hela ryggen och halva sidorna samt mellan bakbenen. Jag kan därför inte garantera att hon kommer bli "fullpälsad". Hon har gått okej på utställning men är ingen Best In Show katt. Hon har även lite häng mellan bakbenen sen hon diat (och ibland fortfarande diar sin 6 månaders dotter).

Hon omplaceras för att som uppfödare är jag begränsad i antalet katter jag kan ha hemma och när jag ska köpa in en ny katt kommer det inte finnas plats för henne.
Jag kommer dock inte ha bråttom att sälja henne som det är nu då jag lägger stor vikt på att hitta RÄTT hem inte bara ett hem.

Hon behöver sällskap, helst ser jag att hon flyttar till någon som redan har en CRX.

Hon finns i Piteå i Norrbotten!
För mer info maila: Christine@magicpaws.se
Telefonnummer kan även fås via mailen.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Annons:
MagicPaws
6/14/12, 5:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här en bild där man ser hennes nakna sida.
Hon är den ljusa i mitten :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Eine
6/14/12, 8:23 PM
#2

En jättefin katta som kommer att göra någon väldigt glad och nöjd i det nya hemmet.Lycka till.Kyss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MagicPaws
6/15/12, 9:27 AM
#3

Eine: Ja det är jag helt övertygad om. Hon är ju helt underbar men det är ju nackdelen att vara uppfödare att man inte kan behålla alla underbara katter. Men hon är full av kärlek och har mycket att ge till det rätta hemmet.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Eine
6/15/12, 4:15 PM
#4

#3 Man måste omplacera ibland,annars får man lägga ner aveln.Tids nog hittar man det rätta hemmet.Och inte älskar man de katterna mindre bara för att man omplacerar dem.Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MagicPaws
6/17/12, 5:42 PM
#5

Eine: Jo det är ju så tyvärr. Nä verkligen inte! De har alla en speciell plats i mitt hjärta. Och har kontakt med de flesta av mina kattunge och katt köpare som tur är :) Och det känns väldigt bra.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

MagicPaws
6/25/12, 10:28 AM
#6

Imorgon blir hon vaccinerad. Sen ska jag försöka boka en tid för kastrering och sånt så snart jag kan. Hon ska även HCM skannas före försäljning.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Annons:
Jess89
6/25/12, 3:00 PM
#7

Vilken fin kisse, lycka till med omplaceringen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MagicPaws
7/12/12, 11:25 AM
#8

StarChild har nu en köpare och kommer (om allt går väl) flytta den 26:e Augusti!! :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AlexH
7/12/12, 12:25 PM
#9

Christine.. var det inte den 26 Juli? (som du pratade om att komma ned till stockholm)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

emz
7/13/12, 8:27 AM
#10

vad bra att du hittat någon som vill ta henne och hon får det bra.

synd bara att jag inte var snabbare då corbis behöver sällskap.

Eine
7/13/12, 11:45 AM
#11

#10 är det enbart Cornish du söker?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MagicPaws
7/16/12, 1:01 PM
#12

#9 Jo som sagt skrev fel. Hon flyttad den 26:e Juli.
#10 Jo men nog ska vi hitta en åt honom oxå :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Upp till toppen
Annons: