Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1307 ggr
ymmmi
6/11/12, 10:39 AM

Cornish utan päls

Såg en annons på blocket om en cornish utan päls. Undrar nu om det är vanligt?

Annons:
nakenkatt
6/11/12, 10:57 AM
#1

Stod det verkligen cornish i annonsen?annars kan det vara en sphynx du sett.

MonicaLagerquist
6/11/12, 11:09 AM
#2

Jag tor mig veta vilken annins du menar och tyvärr så är det en väldigt ful katt som inte ser ut som en cornish mera som en don.

Det cirkulerar en massa konstiga annonser med snodda bilder på katter som inte finns.

Men visst finns det cornishar som saknar päls eller har väldigt lite päls periodvis.

Stolt ägare till fem La permer

LykkeLii
6/11/12, 11:44 AM
#3

Jag såg annonsen nyss och den har varit ute en gång tidigare.

Det står inte om det är en äkta cornish och jag har aldrig sett en så naken.

Men jag hoppas att den får ett bra hem snart!

________________________________

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Eine
6/11/12, 12:47 PM
#4

Det finns nakna eller  näst intill nakna Cornish. Det är inte jättevanligt men visst förekommer det. Beror på hur vi uppfödare parar.Är man inte noga med att föräldrarna har päls,så kan man få nakna kissar även om rasen ska ha päls.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

ymmmi
6/11/12, 1:03 PM
#5

Hon har tydligen stamtavla.

LykkeLii
6/11/12, 2:06 PM
#6

#5 Tror jag läste lite för snabbt Flört. För du har så rätt att honan har en stamtavla.

________________________________

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Annons:
Dolleminas
6/11/12, 9:14 PM
#7

Ts den annonsen finns även under Sphynx.. vet inte riktigt vad jag ska tro…

cosmonita
6/11/12, 10:28 PM
#8

#7 Oj, annönsören försöker i olika läger.

Stamtavlan bör väl kunna avgöra…

Kanske den är CRX men eftersom annonsören inte fått napp hos CRX-intresserade försöker hos SPH-intresserade? Dvs de som är intresserade av en naken oavsett ursprung.

Hur som helst, hoppas katten får ett bra hem snart.

Jag har också sett annonsen tidigare så jag hoppas att kissen hittar rätt snart.

MonicaLagerquist
6/11/12, 11:17 PM
#9

Jag för min del är tveksam om katten ens finns.Har själv fått en annons kapad och en uppfödar vän likaså.

Stolt ägare till fem La permer

AnnaS
6/12/12, 6:48 AM
#10

#4 Är inte riktigt så enkelt, jag har parat två välpälsade katter och fått naken avkomma. Men självklart så ska man kolla hur föräldrarna ser ut, men det är inte en garanti för att man får pälsad avkomma.

Eine
6/12/12, 10:53 AM
#11

#10 Helt riktigt,men förutsättningarna är ju så mycket bättre om föräldrarna har päls,än när man parar på enbart typ och/eller för att hannen finns nära och man gör avkall på päls av den/de anledningarna.Kattunge har ju så många katter bakom i stamtavlan och ibland blir det som det blir.. En gör så gott en kan.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AlexH
6/12/12, 12:00 PM
#12

JAg har använt en fläckvis naken hane som var fullpälsad fram tills han blev fertil.. och kom till mig i bara mäsingen förrutom några få skrämda lockar.. alla hans avkommor i alla 5 kullarna är välpälsade.. så det ligger nog mer bakom än bara naket = nakna avkommor.. dock finns ju risken att avkommorna och kommande generationer får sämre päls.. det är en balansgång på vad man ska använda och inte använda…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
6/12/12, 12:11 PM
#13

#12 GladJag har också använt en ganska naken hona. Alla ungar föddes fullpälsade men när de var vuxna var tyvärr ett par stycken lika dåligt pälsade som mamma. Och en hanne användes vidare och han gav också dåligt pälsade ungar,trots parning med ett vackert litet pälsmonster. Så den vägen har jag gått.Jag betraktar ändå risken för naket som större,om en förälder eller rentav båda,har ingen eller dålig päls. Men som jag skrev ,så finns många katter bakom en kattunge och man kan ju aldrig garantera något som helst.Men i vart fall,helnakna rexar är ju inte så roligt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
Upp till toppen
Annons: