Annons:
Etikettatt-tänka-på-innan-katten-kommer
Läst 2492 ggr
Frajdah88
2012-05-31 09:16

Förhoppningsvis en underbar Cornish!

Oh så spännande! Imorgon ska jag och min familj iväg på en liten roadtrip, ca 30 mil bort, för att titta på en underbar liten cornish kille. Förhoppningsvis så kommer vi att klaffa med varandra så att han får komma hem till oss i slutet av juni! Lääängtar verkligen! Ifall det nu skulle klicka så har jag en uppsjö med projekt åt mig och min käre man, mest till mannen. ;) Han påbörjar nämligen sin semester imorgon och tanken är att vi i helgen ska försöka oss på att bygga ett eget klösträd, han är snickare. :) Så nu får ni hålla tummar och tår för att lillkillen klickar med mig, min man och våran lille son! ;) Tänkte oxå höra efter om det är någon som har tips på grejer som kan vara bra att ha klart här hemma innan man får hem en liten cornish? Med vänlig hälsning, Fridah

Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

Annons:
rexmamma
2012-05-31 18:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Du och din familj är såååå välkomna till oss  för att "klämma" lite på lille Spiccato. Skrattande

nakenkatt
2012-05-31 18:20
#2

Å va roligt och spännande,kom så väl ihåg när jag var och tittade på min första hona.katten du ska titta på är jättefin.Lycka till nu.

Frajdah88
2012-05-31 18:26
#3

Jag längtar så! Ska bli så roligt! :) Tack för att vi får komma!

Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

cosmonita
2012-05-31 18:43
#4

Vad roligt, hoppas att ni fastnar för varandra.

Vad man bör ha hemma är det samma som för vilken annan kattunge som helst. Vet inte om ni haft katt förut men det viktigaste är mat och matskålar, kattlåda och kattsand. Med det kommer man långt Glad

En kattbädd är bra men inte alltid att katten gillar att ligga i en ny bädd så som man tänkt sig. Klösträd är bra och det är ju på gång.

Frajdah88
2012-05-31 20:27
#5

#4 Jodå katt är vi båda uppvuxna med men har inte haft någon sedan 2008, så det känns nästan som om det vore första gången. ;) Det är inget speciellt som man ska tänka på när det gäller en cornish? Har ju hört att dem är lite mer busiga och så.. ;)

Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

rexmamma
2012-05-31 21:27
#6

Att kattsäkra lite extra …. mingvaserna bakom lås och bom, krukväxter helst utom räckhåll eller kanske fasttejpade, toalettsitsar nedfällda, viktiga papper undanplockade osv ….  Skrattande Gäller säkert alla kattungar, vuxna cornishar är lite mer sansade, men i min erfarenhet lite klumpigare än "vanliga" katter.

Annons:
[Lec72]
2012-06-01 09:00
#7

Jag brukar tipsa om att, kolla så att man inte har ställen "Hål" där katten (när den är liten) kan krypa in i och fastna. Dubbelchecka kylskåp,frys,tvättmaskin och torktummlare innan man stänger dörren!

Mina rexar är mycket påhittigare och nyfiknare än vad mina tidigare katter vart :-) Även de vuxna (har en vuxen hona som är fem år och hon älskar fortfarande att undersöka allt nytt och klättra på bjälkarna :-))

Lycka till med den lille supersöta killen :-)

Ulle
2012-06-01 16:46
#8

När jag fick hem mina små katter och var "mammaledig" de första veckorna var de plötsligt helt försvunna. Jag letade verkligen överallt i hela huset ringde min man och sa förtvivlat att katterna var borta och han måste komma och hjälpa mig och leta.

Satte mig i vår jättestora soffa och väntade på honom. Då hör jag att det springer och låter inuti soffan. De hade hittat ett hål där de kunde klämma sig in och sprang omkring inuti soffstommen!
När de väl hade kommit ut igen fick vi plugga igen hålet med trasor, sen var det kört med det gömstället. Hur man än försöker kattsäkra är det svårt att förutse vad de små liven kan ta sig för…

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Frajdah88
2012-06-01 22:28
#9

Tack för alla tips! Nu är jag bara sååå lycklig! Spiccato kmr att komma hem till oss i slutet av juni!!! :D Tack Mia för förtroendet! Världens finaste lille Spiccato, kan knappt tro att det är sant! underbart! :) Så nu i helgen påbörjar vi vårat klösträds bygge! ;) Kram till er alla och ha en underbar helg! :)

Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

[Wiveka]
2012-06-02 13:16
#10

GrattisSkrattande

mjau74
2012-06-02 13:19
#11

Gratulerer med en kjempefin crx :D

mjau74
2012-06-02 13:20
#12

Gratulerer med en kjempefin crx :D

MonicaLagerquist
2012-06-02 13:45
#13

GRATTIS!

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ulricah
2012-06-02 14:21
#14

Grattis! jättesöt kisse Glad

cosmonita
2012-06-02 16:19
#15

Grattis, han är söt som socker.

Rexmyntas
2012-06-02 19:15
#16

Grattis till en fin katt! Glad

www.rexmyntas.com

Frajdah88
2012-06-02 20:14
#17

Tack alla! Här är vi engagerade till tusen. Jag har suttit vid symaskinen och sytt flera olika liggdynor/puffar m.m och mannen har tillbringat dagen i snickarboden, klösträdet börjar ta form. Sååå roligt! Kmr iaf att finnas massor att välja på när han väl kmr hem! ;) Vi längtar så!

Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

nakenkatt
2012-06-03 14:25
#18

han kommer att få det så fint hos er!!!

Frajdah88
2012-06-03 14:37
#19

#18 Ja jag hoppas att han tycker det iaf. ;)

Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

Upp till toppen
Annons: