Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 880 ggr
Carro65
2012-05-10 09:24

Ensam Cornish efter 8 år!!

Hej! Min älskade Dahli dog i söndags. Vi sörjer honom otroligt allt gick så fruktansvärt snabbt antagligen var det nåt med hans hjärta.

Nu är hans kullbror ensam katt kvar! Vet inte hur jag ska göra nu??

Han är 8år och kastrerad och har bara levt med Dahli. Har två hundar som han tycker om MEN när jag jobbar är dom hos en hundvakt.

Blir smått tokig när jag tänker på detta vet inte om jag vill ha en kattunge eller om han vill det…..

Kan någon ge mig råd eller bara diskutera… svårt att fråga andra som inte har katt. Mvh Carola

Annons:
AlexH
2012-05-10 13:37
#1

Avvakta ett tag och se hur din katt du har kvar mår.. om han verkar väldigt ensam.. eller om han nöjer sig med sina hundar.. Troligtvis så sover han  under dagarna när ni och hundarna inte är hemma..

sedan så kan man alltid planera/fundera över en ny katt.. men låt det ta sin tid att finna ny katt vare sig vuxen eller kattunge.. så att det inte blir ett impulsköp..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
2012-05-10 14:39
#2

En vän till mig hade två kastratpojkar och den ena gick bort pga ålder. Den andra är yngre och hon ville vänta med att skaffa en till katt för att hon ville sörja färdigt först.

Men hon märkte efter någon vecka att Lillen som hon hade kvar inte mådde bra av att vara ensam. Han var olycklig och rastlös och åt dåligt. Han visade alla tecken på att vara en sällskapssjuk kisse så hon fick sätta sitt sörjande åt sidan och finna honom en vän. Som tur var hade vi kattungar då och hade precis fått ett återbud på en av dem så han flyttade hem till min vän två veckor senare och Lille blev överlycklig. Han tog till och med på sig rollen som extramamma åt Piraten som fick snutta fritt från "mjölkbaren" (som ju inte fanns Glad).

Det var mitt långrandiga sätt att säga samma sak som AlexH. Skrattande Du märker om din kvarvarande kille inte trivs med att vara ensam. Avvakta och se och ge er båda lite tid.

Lycka till!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Vixxen
2012-05-10 14:47
#3

Ja, instämmer i Alexandras kommentar! Avvakta och se hur du själv och din katt mår efter detta…  …ingen idé stt stressa fram något.

Det kanske visar sig att han är ganska nöjd ändå och då behöver du ju inte skaffa någon fler katt. Märker du däremot efter ett tag att katten verkar rastlös eller tycks sakna sin kompis mycket kan du söka efter en äldre katt, tex. en omplacering, som sällskap till din kisse. Men som sagt var ta det lugnt och se hur det verkar! Lycka till!

Glad

Carro65
2012-05-10 18:35
#4

Tack för goda råd! Så får det bli, jag ska vänta och se hur han verkar må och känna efter själv vad jag vill. Mvh Carola

Vixxen
2012-05-11 11:58
#5

Har skickat ett pm till dig! Glad

Upp till toppen
Annons: