Annons:
Etikettomplacering
Läst 1642 ggr
[klisterbomb]
4/22/12, 11:45 PM

Cornish/devon rex eller sphynx i omplacering?

Hej!

Jag heter Ronja, är 19 år och har nu bestämt mig att köpa katt! Har förälskat mig i de två rexraserna och i sphynxar. Det jag ser är dock att katterna är väldigt dyra och i dagsläget kan jag inte köpa en katt för flera tusen på en gång. Därför letar jag efter någon som kanske har lust att sälja sin katt lite billigare, kanske då de inte är utställningsbara, inte går att avla på eller en omplaceringskatt. Hos mig får de bra med sällskap och kommer att vara ensamkatt i hemmet. jag bor i en etta i stockholm, men katten kommer att få vistas ute i sele.

Just nu studerar jag djursjukvård, tar studenten i Juni och har jobb på djurkliniken i farsta centrum efter det. Mina studier har inte bara gett mig kunskap om kattens olika sjukdomar utan även saker som vikten i att katter får rätt aktivering, rätt foder och även vikten utav att t.ex. borsta deras tänder!

Jag har haft det lite krångligt i livet på sistone och känner att jag behöver en katt att komma hem till på dagarna som saknat en och som vill bli ompysslad. Jag har mycket kärlek att ge och tror att jag kommer ha lika mycket nytta utav katten som katten kommer att ha utav mig. Är uppväxt med katter så att ha katt är inget nytt för mig.

Låter detta intressant så tveka inte att höra av er! Verkar allt bra så är jag villig att ta emot katten på en gång om så önskas.

MVH Ronja

Annons:
MagicPaws
4/23/12, 11:28 AM
#1

Hoppas du hittar en perfekt kompis och inneboende till katt snart :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

[klisterbomb]
4/23/12, 1:00 PM
#2

#1: vad gullig du är! Tack så jättemycket, sitter och letar som en galning, haha. :)

Eine
4/23/12, 1:25 PM
#3

Jag har en kille ,kastrerad ,fyller 1 år i juni. Jag ska ställa ut honom på SNRF i Uppsala nu i maj. Han söker ett nytt hem efter den..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

KatternasMatte
4/23/12, 5:24 PM
#4

Du har fått ett meddelande Glad

dragonstar
4/25/12, 9:41 PM
#5

Mitt tipps är att kolla om någon antingen kan tänka si att ha dig som fodervärd eller att kolla runt på blocket och rexringen. Det dyker även upp raskatter på katthem med jämmna mellanrum.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[klisterbomb]
5/30/12, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej!

Tack för era svar och jag är så hemskt ledsen för att jag inte har svarat tillbaka.

Jag har hittat en underbar tjej på 4 år som nu bott hos mig i en månad och det funkar jättebra. :)

Men som sagt, jättetack för era svar!

MVH Ronja

Annons:
[Lec72]
5/30/12, 12:39 PM
#7

Vilken supersöt tjej !! Grattis !!

[klisterbomb]
5/30/12, 12:57 PM
#8

Hon är jättemysig! Tack så mycket :)

dragonstar
6/4/12, 3:11 PM
#9

Grattis till sötnosen =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: