Annons:
Etikettfärger-och-färggenetik
Läst 3122 ggr
cuba
2/21/12, 5:55 PM

Färganalys

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha hjälp av alla färgexperter. Min lilla Bellman är en svår nöt tycker jag. Han är ju klart mönstrad på svans och ansiktet men på kroppen ser jag inget. Tyckte att han var klassisk tabby men nu vet jag inte längre. Slänger in några kort så kanske någon kan se.

Annons:
cuba
2/21/12, 5:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till. Det är han som vänder ryggen till.

cuba
2/21/12, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

…och en sista bild. Här är längst fram och visar hela sidan

MyTwiggs
2/21/12, 7:20 PM
#3

Ja, en självklar tabby är han ju, frågan är ju vad det är för mönster. Jag skulle säga klassisk tabby, men det är svårt att säga med så svaga kontraster. Kanske att det syns bättre när hans päls har kommit? Svårt att se både på kropp och svans. Kanske någon annan som vill ge sig på nöten? Gullig är han i alla fall!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
2/21/12, 7:47 PM
#4

Jag tycker han är klassisk tabby, ser ut som mönstrade fält på sidan på sista bilden

Eine
2/21/12, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Skulle säga klassisk tabby,min creme här hemma såg nästan likadan ut. Men han hade tjockare päls så det var lättare att se då. Vi renavlar ofta inte på mönster så de blir inte världens tydligaste alla gånger.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cuba
2/22/12, 8:06 AM
#6

Jag lutar också mot klassisk tabby. När han var nyfödd kunde jag ibland skymta klassisk tabby om jag vände och vred lite på honom. Nu är jag så osäker men på sista bilden så kan man nästan, om man riktigt försöker, skymta mönstret.

Annons:
MagicPaws
2/22/12, 11:05 AM
#7

Klassisk Tabby säger jag utan tvekan… han behöver nog bara få bättre kontraster :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Upp till toppen
Annons: