Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Allmänt Cornish Rexprat Att tänka på innan katten kommer! Avel, genetik och uppfödning Färger och färggenetik Färgalbumet Cornish Rex och andra djur Kattungar till salu Avelshane finnes/sökes Fodervärd finnes/sökes Omplacering Planerade kullar Hälsovård,skötsel,omvårdnad Sjukdomar och andra bekymmer Titelkattsalbumet God morgon, goddag, godkväll, godnatt! Dagens citat, dikt eller visdomsord! Dagens ros Ett gott skratt förlänger livet För ev allergiker Kattmat, sand och tillbehör, böcker Katter i nöd Min kattklubb Om sajten och iFokus Tävlingar Till minne Pyssel och upptåg Samåkning och transport Utställningar Utställningsresultat Video-snuttar Övrigt
Färger och färggenetik

Färganalys

2012-02-21 17:55 #0 av: cuba

Vill gärna ha hjälp av alla färgexperter. Min lilla Bellman är en svår nöt tycker jag. Han är ju klart mönstrad på svans och ansiktet men på kroppen ser jag inget. Tyckte att han var klassisk tabby men nu vet jag inte längre. Slänger in några kort så kanske någon kan se.

Anmäl
2012-02-21 17:57 #1 av: cuba

En bild till. Det är han som vänder ryggen till.

Anmäl
2012-02-21 17:59 #2 av: cuba

...och en sista bild. Här är längst fram och visar hela sidan

Anmäl
2012-02-21 19:20 #3 av: MyTwiggs

Ja, en självklar tabby är han ju, frågan är ju vad det är för mönster. Jag skulle säga klassisk tabby, men det är svårt att säga med så svaga kontraster. Kanske att det syns bättre när hans päls har kommit? Svårt att se både på kropp och svans. Kanske någon annan som vill ge sig på nöten? Gullig är han i alla fall!

Anmäl
2012-02-21 19:47 #4 av: AnnaS

Jag tycker han är klassisk tabby, ser ut som mönstrade fält på sidan på sista bilden

Anmäl
2012-02-21 20:16 #5 av: Eine

Skulle säga klassisk tabby,min creme här hemma såg nästan likadan ut. Men han hade tjockare päls så det var lättare att se då. Vi renavlar ofta inte på mönster så de blir inte världens tydligaste alla gånger.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anmäl
2012-02-22 08:06 #6 av: cuba

Jag lutar också mot klassisk tabby. När han var nyfödd kunde jag ibland skymta klassisk tabby om jag vände och vred lite på honom. Nu är jag så osäker men på sista bilden så kan man nästan, om man riktigt försöker, skymta mönstret.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.