Annons:
Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 509 ggr
Jess89
2/6/12, 11:02 PM

Den som väntar på något...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det den 6 februari och jag är överlycklig över att vi har hittat en cornish rex katt som ska flytta hem till oss. För drygt ett år sedan hade jag aldrig trott att detta skulle vara möjligt. Jag har nämligen en pojkvän som är allergisk och har därför trott att jag aldrig skulle kunna ha katt hemma igen. Men när vi hade läst runt på olika sidor kom vi fram till att cornish rex rasen kunde fungera för allergiker.

Jag kontaktade lite senare en uppfödare som vi kunde komma och hälsa på. Hos uppfödaren sniffade pojkvännen på katten och vi upptäckte att det gick otroligt bra. I vanliga fall har han inte kunnat vara i samma rum som djuren utan att det blivit jobbigt. jag blev genast kär i kattrasen och ville självklart ha en egen. Redan efter ett första besök med cornish rex rasen ville både jag och min sambo ha en egen katt.

Men efter lite fundering var vi ändå osäkra på om det var så smart att skaffa en katt i alla fall. Av en ren slump hamnade jag på iFokus, det var då jag fick kontakt med en uppfödare som kunde låna ut en av sina katter. Både jag och sambon fäste oss vid lånekatten och kände att vi fortfarande ville ha en egen. Vill även tillägga att allergitestet som vi utförde när lånekatten var här, gick otroligt bra.

Detta medförde att vi började planera ännu mera att skaffa en egen cornish rex katt. jag kollade runt dagligen på alla möjliga sidor för att hitta en omplacerings katt. Men det var lättare sagt än gjort att hitta en katt. Jag hade tur och fick hjälp av underbara Wiveka som vi fick låna katten av. Tack ännu en gång för hjälpen!

Vi har nu hittat en cornish rex hona som kommer att flytta hem till oss den 10 mars. Nu hoppas jag på att även hon kommer att fungera lika bra med sambon som lånekatten gjorde. För varje dag som går ju mer längtar jag tills jag kan åka och hämta henne i Karlstad.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
nakenkatt
2/7/12, 5:42 AM
#2

Grattis,jättekul.

MyTwiggs
2/7/12, 6:49 AM
#3

Grattis!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
2/7/12, 7:29 AM
#4

Men oj, Karlstad?! Jag trodde jag var ensam uppfödare här, men tydligen inte Flört Lycka til med missen!

Anki-Egerbrandt
2/7/12, 8:02 AM
#5

Kul, lycka till! :)

AnneAlva
2/7/12, 10:10 AM
#6

Vilken sötnos! Kyss Lycka till!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Annons:
noir
2/7/12, 11:15 AM
#7

åh grattis! Det är en härlig lycka när man får hem sin nya vän!

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

zoolatri
2/7/12, 11:52 AM
#8

Stort grattis!:) Längtan är mysig på sitt sätt även om det känns som en evighet;)

Jess89
2/7/12, 12:58 PM
#9

AnnaS du är nog ensam uppfödare i Karlstad, för hon bor inte i Karlstad. Det var bara det at det skulle vara enkelt för mig att ta mig dit så därför valde vi orten karlstad att ses i.

Tack alla! :) Längta kan vara okej om det är några dagar, men egentligen hatar jag att vänta på saker, haha! :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

ChristinaSwe
2/7/12, 3:50 PM
#10

Grattis och lycka till

[Wiveka]
2/7/12, 7:36 PM
#11

#4 uppfödaren bor i SysslebäckFlört

Och Jessica!!! Jag är så glad att det löste sig för er och önskar att allt kommer att fungera för erSkrattande

AnnaS
2/7/12, 7:57 PM
#12

Gissade att det var Malin Glad

Jess89
2/7/12, 8:05 PM
#13

#11 haha tack, hade vart hon bodde i tankarna men de kom aldrig fram här.

Tack, vi hoppas med att det kommer att gå bra med kissen. :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Upp till toppen
Annons: