Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 616 ggr
Leffe
2012-02-05 05:46

5 februari

God morgon tidigt på söndagmorgonen. Somnade vid tvåtiden i natten och gästspelar uppe från sängen nu en stund. Vaknade och katterna tittade så konstigt på mig med sömndruckna ögon. De verka fundera på vad husse skulle hitta på så tidigt på morgonen.

Det blir förhoppningsvis snart dags för sängen igen och en tupplur en stund till.

Sköt om er

Annons:
MrsCecilia
2012-02-05 08:34
#1

Vi har oxå haft morgonmys på morgonen, alla katter vaknade nämligen kl 6. men sen somnade vi om igen och klev upp nu istället.

-20 i dag, urkallt!

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

FiffiD
2012-02-05 10:28
#2

Vi tog sovmorgon idag :). Kl 7.30 tyckte kissrna att matte skulle vakna för lite mys, kl 8 blev det frukost. Efter en stunds race runt i huset brukar det vara sovdags för katterna. Då tänkte vi gå ut och åka skridskor på dammen utanför vår hus. -11 idag, men någon timme går fint :).

[Wideudde]
2012-02-05 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här gick vi upp sent, även katterna låg kvar och snosade.

idag är det storstädning som gäller - alltid lika tråkigt att göra men alltid lika skönt när det är över :)

#1 Vi har lika kallt här med! hoppas det ger sig snart så jag kan börja plantera om på balkongen.

RacerDonnans
2012-02-05 13:14
#4

Städdag och mys med de fyrbenta framför brasan. 
#2, #3 Här är vi glada att vi nått tillbaka till så pass dräglig tempertur. -17 idag äntligen, även om vi klarat oss lindrigt undan med "bara" -37 som kallaste markering mot -45 hos min vän i Arjeplog. Det som är intressant medd kyla är dock att det kan kännas så olika kallt.

Var igår em i Östersund på Vinterfestivalen så 9åriga tösen skulle hinna med ett sist åk med Zipline. Hade läst på nätet att det var endast ca -19 där, men de varnade för att de -19 kändes ungefär som -30. Vi insåg då vi kom dit att det stämde bra. Jag filmade åket som tog 15-20 sekunder men vid mellantid gjorde det fruktansvärt ont i fingrarna av kylan. I tisdags då hon åkte var det ungefär lika kallt, men kändes inte kallar än det var. Då gick det bra att filma.

Hur kan kyla och värme kännas så olika mot vad det är uppmätt till? Vet att det har med luftfuktighet osv att göra, men knepigt ändå. Så #2 och #3, era -20 känns antagligen kallare än våra så jag förstår om ni håller er inne. Det hade jag gjort igår om jag vetat hur kallt det egentligen var.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MonicaLagerquist
2012-02-05 14:07
#5

Kallt och ruggigt.Sitter och väntar på att Q ska kläcka men det ser inte ut att hända idag.

Har uppdaterat lite hemsidor.Har haft lite dåligt med ork efter min njurbäckensinflamation och inte orkat ta tag i det.Men nu så är det gjort.

Ska väl uppdatera min egen också men det får nog vänta tills Q har fått.

Stolt ägare till fem La permer

[Wideudde]
2012-02-06 12:20
#6

#4    - 37!?! här sitter jag och gnäller över - 8 ;)

Annons:
RacerDonnans
2012-02-06 22:44
#7

#6 Men idag hade vi milt väder, som varmast -2 faktiskt Glad

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Upp till toppen
Annons: