Annons:
Etikettkatter-i-nöd
Läst 2327 ggr
thessas75
2012-02-02 14:51

Hjälp! Föräkringsskydd uppnått, behöver mer vård!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tulas försäkringsskydd är uppnått och hon behöver fler operationer för 25 procentiga brännskador hon fått då hon genat över spisen och skvimpat ut frityrolja på bakbenen och magen.

Tula bor nu hos min syster och hennes sambo (jag hade henne i ca 4 år men kunde sen inte ha kvar henne pga allergi i familjen). De har nu startat en insamling för att ha råd med vård för ytterligare 30-50 tusen kronor då kissen har goda chanser att bli återställd med fler operationer.

Har du några tips eller kan bidra PÅ NÅGOT SÄTT, hör gärna av dej till mej! Se vidare min personliga info.

(Bilderna tog vi inför den tidigare omplaceringen och visar en frisk Tula.)

Annons:
MagicPaws
2012-02-03 17:02
#1

30-50 TUSEN!!??

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Arcadia
2012-02-03 17:42
#2

Tråkigt när katten är underförsäkrad. Det är extremt dyrt med veterinärsvård och 20-30000 kronor räcker inte så långt när katten blir inlagd och det behövs mer avancerad vård.

Mona22
2012-02-03 17:59
#3

Nu vet jag ju inte hela bakgrunden alls men för vems skull låter ni den gå igenom så mycket ?

Såna skador är ju väldigt allvarliga och tar oftast väldigt lång tid att läka. Är det värt det för kattens skull att behöva ha ont så mycket och länge och behöva gå igenom massor med operationer?

Jag förstår att ni älskar eran katt men som sagt, för vems skull måste katten gå igenom denna behandling…

Eine
2012-02-03 20:34
#4

Vore det inte bättre att ta ett banklån för att täcka eventuella brister i försäkringen? Vi är många som har djur som ska ha sin omsorg.Vet inte vad jag tycker om den här typen av begäran om hjälp.Vi måste ju ta egna ansvar för våra djur,och inte förlita oss på välgörenhet.Kanske det låter hårt,men jag skulle aldrig be andra människor om pengar för att min katt behöver hjälp.Så håller jag absolut med mona 22 ovanför.Hoppas ni fattar ett bra beslut gällande Tula.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nakenkatt
2012-02-03 21:00
#5

Mona och Eine jag håller med er helt och fullt.Tycker inte det låter hårt man måste se realistiskt på saker och ting.och att ha djur är ett stort ansvar det vet vi ju allihop.Hoppas det bästa för katten.

Eine
2012-02-03 21:12
#6

#5 Tack,då är jag inte helt ute och cyklar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Annons:
thessas75
2012-02-06 13:17
#7

Svar på alla inlägg:

Ja det stämmer 30-50 tusen kronor. Katten var inte underförsäkrad då hon hade tillägg upp till över 50 tusen kronor.

Eftersom jag inte längre är ägare till katten så är det inte mitt beslut men jag förstår att de nya ägarnas resonemang när de tycker att de vill försöka ett tag till då Tula är så pass pigg som hon är och trots allt har de goda chanser hon har att bli helt återställd med fler operationer enligt veterinärerna. Det är ju en bedömning var och en får göra.

Jag har lagt upp inlägget på grund av att detta är en väldigt bra katt med väldigt bra temperament och jag tycker hon förtjänar en chans till, om den kommer.

Har inte frågat angående banklån då det är ägarnas beslut, men antar att det också är aktuellt. Insamlingen kommer även att bilda en fond alternativt skänka eventuellt överskott till existerande fonder om det blir ett överskott. Om man är för eller emot den formen av välgörenhet är ju upp till var och en men jag tycker att även väl omhändertagna katter kan behöva hjälp ibland (inte bara hemlösa kissar som inte har haft någon försäkring) då vården är väligt dyr. Tycker också att vården för människor och djur är väldigt ojämlik.

Ett bidrag här kan ju även vara en uppmuntran eller att dela personliga erfarenheter som kan vara till nytta, tips på andra ekonomiska möjligheter etc etc.

thessas75
2012-02-06 13:36
#8

Ps. Vill också bidra till att kissen har det så bra som möjligt och blir frisk så fort som möjligt då ägarna tagit detta beslut! DS

AnneAlva
2012-02-07 10:08
#9

#7 Jag förstår resonemanget och jag håller helhjärtat med. Har hon en chans att bli helt återställd och leva ett långt och lyckligt liv hos sina uppenbarligen väldigt måna ägare så känns det fel att pengar vara den faktor som avgör hennes öde. Sålänge man hela tiden har kattens bästa för ögonen och inte åsamkar den onödigt lidande gör man vad man kan med de medel man kan finna. Jag hoppas att det löser sig på något vis för Tula!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

thessas75
2012-02-09 12:16
#10

Tack för uppmuntrande ord :)

Tula är/har varit hemma på permission och skuttat omkring och lekt med sin kompis :)

Verkar som att det är ena bakbenet som det fortfarande är problem med. Operation där de rensat bort död vävnad genomförd och de fortsätter att jaga finansiering på olika vis och är väldigt engagerade. Hoppas det löser sej då de inte vet när de krävs på nästa betalning.

thessas75
2012-02-16 09:35
#11

RIP Tula!

Pga ytterligare komplikationer har hon nu fått somna in.

MonicaLagerquist
2012-02-16 09:40
#12

Beklagar sorgen.Nu får hon ro lilltösen.

Stolt ägare till fem La permer

AnneAlva
2012-02-16 11:25
#13

#11 Beklagar sorgen. Gråter

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Annons:
Eine
2012-02-16 11:33
#14

Beklagar förlusten.Jättetråkigt,men ändå inte helt oväntat.och kanske det varit bättre att hon fått somna in från början är min tanke.Brännskador är inte smärtfritt.Det är ju en känsla flera av oss fått som läst i tråden och lidit med katten.Bra att hon slipper genomgå fler operationer och har kommit till ro,lillkattaGråter.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Mona22
2012-02-16 12:41
#15

#14 håller med dig, nu slipper hon lida.

Beklagar förlusten för er, det är aldrig lätt att förlora en familjemedlem….Gråter

nakenkatt
2012-02-16 12:46
#16

beklagar verkligen.Men nu sover hon gott och slipper ha ont.

thessas75
2012-02-16 15:04
#17

Tack. Ja det var Tulas tid nu. Hade inga komplikationer tillstött hade läget varit ett annat, förstår beslutet. Men det blev som det blev. Hoppas hon hälsar sina gamla vänner från mej..!

Upp till toppen
Annons: