Annons:
Etikettför-ev-allergiker
Läst 2194 ggr
Attiz
2012-01-23 13:33

Funderingar på att låna en Cornish Rex

Så nu har jag vågat mig hit. Är uppvuxen med katt men blev allgergisk som vuxen. Har drömt om att få ha katt, jag älskar dem, och har spånat ett tag på Cornish rex och det att en del verkar klara av den rasen. Jag får besvär av nysningar och att det kliar i ögonen och de svullnar.

Min man sa för några år sedan när jag visade rasen att den ville han inte ha. Men efter att vi en kväll hade en katt utanför vårt hem som vägrade gå, så har han mer och mer blivit intresserad.

I helgen var vi en jättekortis och hälsade på en lite cornish för att testa och den lilla stunden gick bra för mig. Men jag skulle vilja låna hem en katt över en helg för att verkligen testa och inte göra något förhastat.

Nu är frågan om det finns någon i Eskilstuna med omnejd som skulle tänka sig att låna ut en katt på ett par dagar så jag kan testa. Vill självklart träffas och prata igenom saken innan.

Vi har två pojkar, 5 och 9 år, så katten bör inte vara rädd för barn.

Sköt om er och era små.

Annons:
AlexH
2012-01-23 13:40
#1

Hej kolla med Wiveka Broberg, S*Pontemontes crx,

www.pontemontes.se

Hon har lånat ut Cornish tidigare :) hon finns nära Mariefred.. så kanske en 25-30 bilväg från Eskilstuna :) lycka till!

Hon får en crx kull i dagarna :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

[Wideudde]
2012-01-23 15:26
#2

Jag har inga katter till utlåning, men ni är jätte välkommna hit och provagosa och snosa, ta med ett kuddfodrar och gnida in katterna om ni inte hittar en katt för lånes.

MVH
Amelie

Attiz
2012-01-23 15:41
#3

Tack Amelie, det är i alla fall något att börja med. Att testa flera gånger är ju bra det med.

Är det bara CR du har? Är det flera? Hanar/honor, kastrerade m.m?

Tack

Ulrika

Eine
2012-01-23 18:12
#4

Jag bor i Uppsala och kan tänka mig att låna ut katt till dig om det stämmer mellan ossSkrattandeFlört

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jess89
2012-01-23 20:15
#5

Jag skulle tipsa om Wiveka Broberg, jag lånade själv en kisse av henne och är helnöjd :) Nackdelen är ju dock att man kommer att sakna katten när den åker hem.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Wideudde]
2012-01-24 19:00
#6

#3 Jag har tre katter hemma idag, två hanar och en hona, ena hanen är okastrerad än så länge då han bara är 13 veckor.

Och ja, det är Cornishar hela högen

Annons:
[Wiveka]
2012-01-24 20:56
#7

Tack #1 och #5Kyss

TS. Du är välkommen att kontakta mig. Kanske ett besök först??

Attiz
2012-01-24 21:28
#8

Hej och Tack Wiveka.

Det låter som ett bra alternativ. Jag har lite fullt upp denna vecka men vi kanske kan höras vid nästa vecka.

Tusen tack för alla hjälpsamma Kyss

Upp till toppen
Annons: