Annons:
Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 570 ggr
Mona22
2012-01-20 03:04

god morgon 20 Jan

Är vaken allt för tidigt idag. kan inte sova.

Senare idag ska vi till Göteborg. Ska hälsa på kompisar och min syster. Ska också hälsa på en uppfödare som föder upp mco. De har en katt de ev ska omplacera så vi får se vad det blir av det. Har inte bråttom att hitta våran nya familjemedlem. Får man inte tag på en äldre får man väl köpa en bebis i värsta fall.

Ha en bra dag allihopa.

Annons:
Leffe
2012-01-20 03:06
#1

Jag har arbetat jag med färgalbumet. Lycka till med kattitten. Sköt om er

EvaG
2012-01-20 03:51
#2

Och nu ligger färgalbumet ute. Välkomna dit. Önskar er alla en trevlig dag.

___________________________
Var rädd om dem du älskar
_________________________

Medarbetare på Vilda västern iFokus

MrsCecilia
2012-01-20 06:59
#3

I dag är det invigning av våra lokaler på jobbet. Chefer, rektorer, tjänstemän och politiker kommer och minglar. Så vi har massor att göra med mat och pyssel.

I kväll blir det tacos och mys i soffan, i morgon ev en tur till Uppsala och titta på ett köksbord.

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

noir
2012-01-20 08:30
#4

Idag blir det första kvälls passet på min prakik. Ska bli spännande att se skillnaden! börjar 14.00 och slutar 21.30

Annars blir det lite plugg och mysa med katterna och hoppas att få träffa sambon innan man måste ge sig av

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2012-01-20 08:50
#5

#4 jag jobbar precis samma tid som du ikväll.ja du kommer se skillnadn,det är trevligt att jobba kväll,lite småprat med brukarna,fikastund mm.det blir lite mera avspännt och lugnt.Jag älskar att jobba kväll.Skulle jag ha ett önske schema vore det bara kvällar,jag är ju ingen morgonmänniska heller.Föredrar den sociala biten av jobbet.

MonicaLagerquist
2012-01-20 11:31
#6

Hade ju tänkt vara frisk nu men icke.39.5 i morgon temp räknas knappast som frisk.Orkar inte så mycket.

Tack och lov för att jag har gott om talböcker så att jag kan ligga och lyssna på när jag inte orkar göra så mycket mer.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
noir
2012-01-20 11:44
#7

#5 ja och jag är ju på en akutavdelning för personer med depression och ångestsjukdommar samt ätstörningar. De flesta nya pat. som kommer in är ju från helgen och jag jobbar hela helgen, kväll fre och sön och dag på lör.
Så det ska bli skillnad om man kan se skillnad på så vis också. Om det händer mer eller mindre och vad det blir.
Sen kan jag även tänka mig att det blir lugnt efter som vissa åker hem på helgen. Men vi får se. Ska bli kul.
Känns så konstigt att verkligen tycka om ett jobb som handlar om andras människors kriser och antagligen en av det värre tiderna i deras liv.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

nakenkatt
2012-01-20 12:23
#8

#7 man tycker ju om jobbet för att det är så intressant,fast det inte är kul grejer det handlar om,det verkar ju jättespännande med en akut avd,måste vara toppen att få praktisera på.ha en bra jobbarhelg.

MyTwiggs
2012-01-20 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Dålig dag här hemma!   Gråter Min flickvän har åkt till akuten med sitt knä som gått ur led och låst sig. Det verkar som att två jobbiga operationer inte har gjort min älskade bättre, och här sitter jag hemma och kan inte hålla henne i handen för att jag inte har någon hundvakt. Det känns galet. Hon är visserligen vuxen, men när det kommer till smärta så tror jag inte att det finns någon som inte behöver en hand att hålla i.

Förutom det blir det städning och pyssel och förbeterdelser inför att vår lilla Ki-unge lämnar boet. Hon kommer att lämna ett tomrum.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

nakenkatt
2012-01-20 15:33
#10

Skickar en krya på dej hälsning till din flickvän,hoppas hon snart blir frisk igen.

MyTwiggs
2012-01-20 17:20
#11

#10 Tack!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Upp till toppen
Annons: