Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 2989 ggr
dragonstar
2012-01-12 23:25

Skrikig katt

MIn lilla kattförken har denna veckan skrikit massor.

Hon är lugn och mysig på dagen sover mycket och på kvällen vid 10 tiden drar hon igång och hålle på hela natten fram till på morgonen, med paouser då hon sover med oss i sängen.

Hon Skriker RWAOOOO!!! och Slår på vardagsrumsdörren eller ja krafsar på själva glasrutna i drren så att det smäller och med mällanrum släner hon sig in i den.

Kan det vara Hennes löp som kommit igång?

Finns det något jag kan göra? P-Piller?

Kullen är född 2011.04.14

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2012-01-12 23:30
#1

Kan ju tillägga att hon inte beter sig lika dant som våran andra katt gör när hon löper nget putande med rumpan svankande och sådant.

Den andra katten bråkar med henne nu så hon bor i eget rum med sin lilla kull.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MrsCecilia
2012-01-13 07:00
#2

Vår Stiina gör samma, när vi går upp till henne kvittrar hon glatt och ser förvånad ut och vill gärna gosa. Fast hon är kastrerad..

Vi brukar leka med henne mkt på kvällen så hon blir trött. Då brukar det gå bättre. Sen har vi en lampa tänd, det funkar oxå bra (oftast)

Fast jag vet inte varför hon tjoar, kankse uppmärksamhet?..

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

kvasikatten
2012-01-13 09:05
#3

Ca 3 veckor efter förlossningen kan honan börja löpa igen. Som jag fattade ditt inlägg så har hon en kull …… Löpet efter förlossning kan vara ganska annorlunda mot de "vanliga" löpen. Hon kanske oxå vill flytta sina ungar - då kan det vara ett hemskt skrikande och oro i honan.

Om det inte är mamman som skriker kanske den andra kissen vill vara med vid ungarna och vara "låtsasmamma" ….

Du kanske kan prata med din uppfödare som kan ge goda råd.

MVH Kvasikarin

EmyJ
2012-01-13 13:01
#4

#3 Jag tror att hon menar att katten i fråga är född 2011-04-14, annars skulle "kullen" vara 9 månader gamla :)

www.kickemcattery.se

dragonstar
2012-01-13 13:07
#5

Jag har två katter den ena är en ung katt som alldrig löpt.

Och sen har vi en annan katt som bor här hon har en kull just nu och därför måste dom bå separerat för min ungkatt fräser och är rädd för ungarna viklket utlöser slagsmål.

Jag har tästat med både ljuset tänt och släckt och märken ingen skllnad. enda som hjälper är att kliva upp och sitta med henne och leka eller gosa. men vi kan inte sitta vakna hela nätterna.

Jag sak prata med min uppfödare men tänkte kolla med er on någon anan har samam betende.

Tästade i går att öppna dörre ntill vardagsrummet och ligga på soffan en timma. Hon var knäpptyst så läge jag var där inne med henne men hon får inte vara själv då hon försöker hoppa på akvariumet vi har.

Sen gick jag och la mig och tog med henne och stände dörren till vardagsrummet. Då började hon skrika.

Hon har då tillgågn till Sovrum, Hall, och kök.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Wiveka]
2012-01-13 14:22
#6

Neo gjorde likadant förut, han är född 110419.

Vi leker med honom minst en timme innan vi går och lägger oss och då är han lugn hela nattenSkrattande

Vi har två andra Cornishdamer hemma men de tycker att han är för jobbig att leka medObestämd

Annons:
GunillaE
2012-01-13 17:34
#7

Min katt tycker inte om att vara instängd med en dörr så jag löste problemet med henne och kullen född 2011-11-18 på så vis att jag har henne och barnen i sovrummet och har satt en skiva för dörröppningen men med sovrumsdörren öppen.Då kan hon röra sig fritt och hoppa ut o in som hon själv vill. Det fungerar bra hos mig och honkatten är inte orolig och stressad.

Du kan ju prova för cornishen är ju så social och vill vara med överallt så det kan hända att hon skulle bli tyst om du provar att ha dörren öppen.

dragonstar
2012-01-14 00:32
#8

#7 förstår inte helt hur du menar?

Det är kattungen som hela tiden är med oss som skriker.
Honan med kattungar sloss hon med så dom bor i ett eget rum oc gör inge väsen av sig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

MyTwiggs
2012-01-16 07:06
#9

En katt på nio månader är inte att betrakta som en kattunge, men det låter mer som frustration över att vardagsrumsdörren är stängd än som löp om du frågar mig. Jag vet inte, jag jag gissar. Kanske hon är rejält stressad över den andra katten och ungarnas närvaro, och tycker att rummet de har "tagit" av henne är hennes? Testat feliway? Kanske du kan ha en nätdörr? Det låter inte som att en lägre skiva för dörren passar eftersom katterna slåss.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MrsCecilia
2012-01-16 10:20
#10

Intressant diskussion då vi har samma problem. Fast vår kisse är 11 år..

Vi har oxå felliway, men nu de senaste nätterna har hon ylat kring 02.30 tiden. Vilket gör att jag vaknar och kan inte somna om. Det är ett annat sorts jam än annars…mer ett : maaaaooooowww

:D

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

dragonstar
2012-01-16 16:24
#11

Hon har lugnat ner sig lite de senaste två nätterna och såvit med oss. Sambon har busat med henne inna vi går och lägger oss.

Jag har dessutom tagit ut en kattnge och låtit henne hälsa på ungne utna mammans närvaro. Mamman har inte tagt illa vid men min skrikatt luna tyckt den där lilla skrynkiga saken var jätteläskig.

Denna kull ska snart flytta till sin ägare då jag är fodervärd åt dem. Får se om det släpper då.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Anki-Egerbrandt
2012-01-16 17:47
#12

Jag tror och tycker precis som MyTwiggs skriver! :)

dragonstar
2012-01-16 17:54
#13

Ja dom måste ju var separerade dom slåss riktigt allvarlgit annars.

Men får vänta och se vad somhänder när kattungarna är ur bilden.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Upp till toppen
Annons: