Annons:
Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 1823 ggr
GunillaE
2012-01-12 19:41

Torrfoder

Är det någon som har erfarenhet av torrfodret JAMES WELL BE LOVED, är det ett bra foder? Hur stor är förpackningarna och pris? Tacksam för svar

Annons:
MyTwiggs
2012-01-12 21:13
#1

Mina katter fick lite dåliga pälsar av det, men jag har hört många som har gillat det. Jag tycker visserligen att den dålig päls är allt som inte är perfekt. Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

noir
2012-01-14 11:10
#2

Min hona kräktes och måde väldigt dåligt när hon kom till oss. Bytte till james wellbeloved kalkon och hon började må bra ganska snart. Jag tyckte om fodret men har valt att byta till Orijen. Mina katter äter inte torrfoder som huvudkost heller. Utan får i foderkulor och så när man ska vara borta längre tid.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Ulricah
2012-01-14 12:27
#3

Min katter äter JW och trivs utmärkt med det. Jag anser att det är ett bra foder även om jag tycker att det är lite mycket ris i det egentligen. Allergenfritt, bra för känsliga katter och uppenbarligen välsmakande. Har testat alla smaker utom fisk som jag undviker att ge till mina katter.

Ena katten är lite för rund, och hon vägrar äta nåt annat än torrfoder så jag testade ett foder med mindre kolhydrater (Porta 21) men det tålde hon inte så vi gick tillbaka till JW.

Vill nog egentligen fortfarande hitta ett foder med mindre kolhydrater och mer protein men eftersom det gick dåligt med förra testet så tar vi det lite lungt och kör med det som funkar ett tag nu.

Vad gäller förpackning och priser så finns de i 2, 5 10 kg, i 4 smaker. Billigast är naturligtvis att köpa storpack (10 kg). Vi köper oftast från Zooplus i Tyskland, billigt, snabbt, leverans fram till dörren, 2x10 kg för ca 100 euro och fri frakt. Annars kan du kolla tex Foderbilen.

GunillaE
2012-01-14 19:21
#4

Tack för tipsen!

Jag skall köpa hem av fodret och se hur katterna mår på det. Det är ju ett komplement till våtfodret och hemlagad mat, det är inte enbart torrfoder katterna får. Hoppas att de skall fungera bra med JW, väl värt ett försök i alla fall.

Upp till toppen
Annons: