Annons:
Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 680 ggr
Success
1/10/12, 5:44 PM

AMMA SÖKES-nära Växjö, 1 unge

Läs mer om den tråkiga historien här: http://kattforum.se/viewtopic.php?f=6&t=208973
Amma sökes som längst 15 mil från Växjö. Jag vet inte hur gamla ungar amman kan ha som äldst och tar gärna emot tips om det.
Som det står i den ovan nämnda tråden handlar det om en kattunge vars mamma har kejsarsnittats och mamman har ingen mjölk samt bryr sig stundvis inte om ungen. Den föddes sent på kvällen 7/1. Tar också gärna emot tips på katter ni vet har ungar som är ungefär lika gamla, även om ni inte vet om ägaren till katten tillåter att min kattunge växer upp där. (Jag kan ju alltid ringa och fråga - det skadar inte)
Tack på förhand.

Annons:
Eine
1/10/12, 6:11 PM
#1

När jag läst i tråden verkar det ju som att mamman tagit honom till sig? Väg ungen före och efter den fått tillägg,så kan du kolla hur mycket han får från mamman.Du kan också prova med att klämma fram en droppe mjölk från en spene.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Success
1/10/12, 6:36 PM
#2

Ja, det går lite bättre nu. Men mjölk har hon absolut inte. Har försökt massera och klämma men det finns ingen mjölk alls. Och det känns som att det är bättre att han får komma till en fostermamma om jag hittar någon.

Upp till toppen
Annons: