Annons:
Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 995 ggr
noir
1/3/12, 10:20 PM

katt som kissat fel

Snart kommer Dooby hem från sin Honeymoon som kastrerad. Jag känner mig väldigt kluven till hur jag ska göra då han kissade fel och var verkligen en fertil hane som ville markera på allt och inget i slutet. Men sängen, vår säng var favorit platsen. Inte så rolig för oss alls.

Hur skulle ni göra? Skulle ni låta honom gå in i sovrummet eller skulle ni hålla stängt i början?

Det vi gjort innan hans hemkomst är skurat alla kattlådor, köpt ny bäddmadrass med skydd på, skurat alla ytor, tvättat "katt-filten", badat katterna hemma, bytt sängkläder.

Vill väldigt gärna att detta problem ska vara eliminerat

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
MonicaLagerquist
1/3/12, 10:46 PM
#1

Hur länge har han varit kastrat?Det tar upp till fem veckor innan en hankatt blir infertil.

Jag skulle hålla sovrummet stängt en tid för att hans hormoner ska lägga sig.

De pisskatter jag har haft har alla slutat omgående,men markerat när vi haft löphonor hemma eller haft andra hankatter på besök.

Stolt ägare till fem La permer

MrsCecilia
1/4/12, 8:54 AM
#2

Jag håller med #1, jag skulle hålla stängt för att sen provöppna efter nån vecka. Då med plastfrotte på sängen.

Jag har sånt i fall du vill ha..

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

noir
1/4/12, 11:04 AM
#3

#1 Han blev det igår och kommer hit imorgon. egentligen skulle han stanna längre men det blev inte så. han har fått en spruta för att sänka hormon halten  snabbare.

innan han flytta var ju zaffie nykastrerad och jag tror hon är en av anledningarna han kissa. När veterinären innan op. bad oss sluta med p-piller börja hon ju löpa nästan omedelbart, vilket Dobby tyckte var hel skojj och nån vecka efter de kissa han på allt.

Så ja vi håller nog stängt ett tag framöver. uppfödaren sa att vi bör kunna lita på honom om 3v i och med den sprutan han fått?

#2 Tack, men han kommer imorgon redan så jag ska åka till Ikea de hande något madrasskydd som ska tåla väta och det ska öven gå att ha över själva madrassen också.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

flis
1/4/12, 1:14 PM
#4

Köp en billig plastduk, finns på ÖB och lägg över sängen, då blir det inget skönt att kissa där.

FiffiD
1/4/12, 5:45 PM
#5

Vår hona hade en period då hon kissade i våra sängar. Jag gjorde så att jag köpte ny madrass, skurade hela sängen med ättika och tvättade alla sängkläder, täcken o kuddar i ättika i maskinen. Sen hade vi stängt till sovrummen ganska länge. Nu verkar det vara lugnt :). Ganska omständigt kanske, men det verkar ju ha funkat, så helt klart värt mödan!!

noir
1/4/12, 7:15 PM
#6

Ja det kan väll gott säga att vi också gjort nu, plus att han varit borta från vårat hem ett par veckor

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Annons:
Xenomorphs
1/5/12, 3:41 PM
#7

Ett tips är att ställa maten där olyckan varit. Katter pinkar mycket sällan där de äter. 

Annars kan man täcka med sån där plast man täcker möblerna med när man målar om och inte vill har färgstänk på allt. Sälj i rullar på ex Bauhaus. Se bara till att katterna inte kan fastna under plasten.

-- Eternity is a very long time --

MrsCecilia
1/5/12, 5:58 PM
#8

TS: Hur har det gått för er? Hoppas allt gått väl och inget kiss någonstans..

__________________________________
Medarbetare på Cornish Rex ifokus

noir
1/5/12, 6:49 PM
#9

#7 testade med mat men han bytte ställe, men samtidigt umgicks han med en fertil hona även om hon fick p-piller. Han skulle väll markera för henne då hon inte var intresserad alls av honom.
Men han har svansat in i sovrummet när vi inte han att stänga och han ignorera sängen helt. Det är iaf ett gott tecken.

#8 Han kom vid fyra och då fick han sig en dusch, inte sku trevligt välkomnnande, men det behövdes och det rekomenderat av uppfödaren. Det går relativt bra. Inget kissa fel, bara i lådan. Såg jag rätt satt han ner och inte stod upp.
Han har varit i sovrummet, helt ointresserad av sängen.
Dock är det osämja mellan alla katter just nu. Zaffie, äldsta honan och Dobby har rökt ihop. Men han börjar fatta nu vem det är som bestämmer här hemma av katterna.

__________________________________
Medarbetare på Cornish rex ifokus
Blogg om mina två lockiga katter
http://tassarochlockar.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: